همه چیز درباره شهرک خانه دریا
blog image

مازندران شهرک‌های زیبا و محبوب بسیاری دارد که با امکاناتی مانند محوطه‌سازی‌های جذاب و امنیت بالا نظر بسیاری از خریداران ویلا در شمال را به خود جلب می‌کنند. شهرک خانه دریا یکی از شهرک‌های محبوب مازندران است. خرید ویلا در این شهرک هم یک سرمایه‌گذاری مناسب محسوب می‌شود و هم می‌تواند اوقات خوشی را در زمان تعطیلات برای خانواده شما فراهم کند. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره این شهرک قدیمی و دوست‌داشتنی بدانید.

 

محل دقیق شهرک خانه دریا

شهرک خانه دریا با وسعت ۲۵۰ هکتار در استان مازندران، جایی بین سرخرود و محمودآباد قرار دارد. اگر از جاده محمودآباد به سمت سرخرود حرکت کنید در کیلومتر ۱۲ این جاده به شهرک خانه دریا می‌رسید. در اطراف این شهرک جاهای دیدنی بسیاری وجود دارد که باعث می‌شوند لوکیشن این شهرک در یکی از بی‌نظیرترین نقاط ایران قرار داشته باشد.

اگر از ساحل دریای خزر و قدم زدن در کنار موج‌های دریا بگذریم، سرخرود جاذبه‌های دیدنی دیگری هم دارد. این شهر همه‌ساله میزبان هزاران پرنده مهاجر است. برای دیدن قوهای سرخرود تنها کافی است در فصل زمستان به تالاب بین‌المللی سرخرود بروید. هنوز چند متر مانده به تالاب سروصدای قوهای فریاد کش توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

کاخ رامسر، کاخ صفی‌آباد، تپه‌های باستانی سرخرود، بازار سرخرود، جنگل شیلات و ورزش‌های آبی در دریا نیز از دیگر جاذبه‌های توریستی سرخرود هستند که گشت‌وگذار در این منطقه را به لذتی تمام‌نشدنی تبدیل می‌کنند. با خرید ویلا در سرخرود می‌توانید از تمام این دیدنی‌ها و تفریحات لذت ببرید.

 

شهرک خانه دریا

 

معماری شهرک خانه دریا

 

زمان ساخت این شهرک به سال‌های ۱۳۵۱ و ۱۳۵۲ برمی‌گردد. با وجود قدمت پنجاه ساله، خانه دریا یکی از شهرک‌های برند استان مازندران محسوب می‌شود. در این شهرک ۱۴۰۰ ویلا و ۱۰۰۰ آپارتمان وجود دارد و تمام این ساختمان‌ها طوری در کوچه‌های شیک و زیبای شهرک قرار گرفته‌اند که اصول معماری در تمامی شهرک حفظ شود. بسیاری از ساختمان‌های شهرک معماری قدیمی خود را حفظ کرده‌اند اما در بین آنها معماری‌های جدید و مدرن هم پیدا می‌شود.

قواره زمین‌های داخل شهرک از ۶۰۰ متر تا ۱۴۰۰ متر متغیر است. البته تمام زمین‌های داخل شهرک سند شش دانگ و رسمی دارند. هرچه ویلا به پلاک اول دریا نزدیک‌تر باشد قیمت بالاتری دارد. در پلاک اول دریای این شهرک آپارتمان وجود ندارد و محوطه این قسمت دنج‌تر است.

 

 

امنیت در شهرک خانه دریا

 

شاید هنگام خرید ویلا در شمال هیچ چیز مهم‌تر از امنیت نباشد. یک نکته مثبت درباره شهرک‌های برند مانند خانه دریا امنیت بالای آنها است که احساس آرامش را برای خانواده شما به ارمغان می‌آورد. شهرک خانه دریا یک در ورودی دارد که شامل دو قسمت می‌شود.

یک قسمت آن برای ورود و خروج ساکنین طراحی شده که قبلاً با استفاده از کارت مخصوص و با هماهنگی نگهبان عبور می‌کردند اما در حال حاضر از سیستم پلاک خوان برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند. قسمت دیگر برای مهمانان یا ساکنین موقت است که حتماً باید از قبل با نگهبانی هماهنگ کرده باشند. امنیت محیط داخل شهرک نیز توسط یک تیم ۱۲۰ نفره تأمین می‌شود که در سه شیف کاری به فعالیت در شهرک می‌پردازند. به این ترتیب اهالی شهرک می‌توانند بدون هیچ نگرانی در شهرک بگردند و پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنند.

امکانات ویژه شهرک

 

امکانات تفریحی و ورزشی بسیاری برای اهالی شهرک خانه دریا فراهم شده است. در ساحل شهرک دو قسمت جداگانه برای شنای خانم‌ها و آقایان در نظر گرفته شده است. این مجموعه همچنین یک استخر دارد که اهالی شهرک می‌توانند از آن استفاده کنند. زمین‌های بازی متنوعی هم مانند زمین تنیس و والیبال امکانات ورزشی این شهرک را تکمیل می‌کنند.

در شهرک خانه دریا تعدادی سوپرمارکت و ۴ رستوران هم وجود دارد که شامل رستوران سنتی، فست‌فود و کافه می‌شود. دو پارک با محوطه‌سازی زیبا و چشم‌نواز نیز از دیگر امکانات این شهرک هستند. درختان قدیمی و سرسبز و گل‌های فصلی رنگارنگ از جمله محوطه‌سازی‌های جذاب شهرک خانه دریا هستند. مشاعات و خیابان‌های این شهرک آن‌قدر زیبا ساخته شده‌اند که دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی یا ورزش در آنها بسیار لذت‌بخش و جالب خواهد بود.

 

۲ کیلومتر ساحل شنی

 

چه کسی می‌توان به شمال سفر کند و سری به دریا نزند؟ شهرک خانه دریا یک شهرک ساحلی است که ۲ کیلومتر ساحل شنی را در کنار خود دارد. با وجود پلاژ خانم‌ها و آقایان در این شهرک می‌توانید تنی به آب بزنید و کمی شنا کنید. اگر هم بخواهید می‌توانید از ورزش‌های آبی مانند جت اسکی یا قایق‌سواری لذت ببرید. البته موتورسواری بر روی شن‌های ساحل هم یکی دیگر از تفریحاتی است که در ساحل شهرک خانه دریا انتظار شما را می‌کشد.

 

امکان اجاره ویلاهای ساحلی

 

خوشبختانه به جز ساکنین دائمی شهرک باقی افراد هم می‌توانند از امکانات این شهرک زیبا با اجازه ویلا یا آپارتمان ساحلی بهره ببرند. شما می‌توانید برخی از ویلاها یا آپارتمان‌های این شهرک را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه اجاره کنید، از امکانات برابر با ساکنین دائمی برخوردار شوید و یک سفر بسیار شیرین را به یکی از بکرترین نقاط شمال ایران تجربه کنید.

 

قیمت ویلا و آپارتمان در شهرک خانه دریا

 

اگر از جمله کسانی هستید که به خرید آپارتمان در شمال علاقه دارید، شهرک خانه دریا علاوه بر ویلاهای ساحلی چند مجتمع مسکونی هم دارد که ممکن است مورد توجه شما قرار بگیرند. آپارتمان‌های این شهرک در زمان‌های مختلف ساخته شده‌اند و هرکدام معماری، طراحی و امکانات خاص خود را دارند. ویلاهای شهرک نیز بسیار متنوع هستند و متراژهای گوناگون و طراحی‌های مختلفی دارند. تمام این موارد در قیمت نهایی ویلا و آپارتمان در شهرک خانه دریا تأثیرگذار هستند.

به طور کل ویلاهای موجود در شهرک خانه دریا نسبت به شهرک‌های دیگر قیمت بالاتری دارند. زیرا این شهرک از اعتبار و امکانات بسیار بالایی برخوردار است. اما مهم‌ترین عامل در قیمت ویلاهای شهرک فاصله از دریا است. هرچه ویلای منتخب شما به دریا نزدیک‌تر باشد قیمت بالاتری خواهد داشت.

 

شهرک خانه دریا

 

قوانین و محدودیت‌های ساخت‌وساز در شهرک

 

اگر قصد اجرای پروژه ساخت ویلا در شهرک خانه دریا را دارید، باید از قوانین ساخت‌وساز و اساسنامه شهرک مطلع باشید. محدودیت ارتفاع ساخت در شهرک ۷٫۵ متر است. اما در خیابان نسترن امکان ساخت آپارتمان تا ارتفاع ۱۲٫۴۰ متر نیز وجود دارد. درصد اشغال زمین در این شهرک ۴۵ درصد است. یعنی شما در ۴۵ درصد زمین خود اجازه ساخت ویلا خواهید داشت و باقی فضا را باید به محوطه‌سازی و حیاط اختصاص دهید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با شهرک خانه دریا و امکانات ویژه آن آشنا کردیم. شهرک خانه دریا، از محبوب‌ترین شهرک‌های برند و قدیمی در مازندران است که با محوطه‌سازی زیبا و امکانات بسیار خوب مانند زمین ورزش، زمین بازی، استخر و پلاژ برای شنا نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب می‌کند. در این شهرک علاوه بر امکان خرید ویلا و آپارتمان، امکان اجاره آنها نیز وجود دارد.

از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود این شهرک محبوب باشد امنیت آن است. ورود و خروج افراد از در شهرک توسط نگهبانی کنترل می‌شود و یک تیم ۱۲۰ نفره وظیفه برقراری امنیت در شهرک را برعهده دارند. البته در این شهرک قوانین خاصی هم برای ساخت‌وساز وجود دارد که بهتر است قبل از اجرای هرگونه پروژه از آنها باخبر باشید.

رویال تی تی؛ مرجع اطلاعاتی مطمئن برای خرید ویلا در شمال

رویال تی تی با برخورداری از بانک اطلاعاتی بزرگ و معتبر، تنوع و اطمینان در انتخاب را برای شما به ارمغان می‌آورد. ما با بررسی وضعیت قانونیِ همه فایل‌های موجود در بانک اطلاعاتی خود، نزدیک‌ترین مسیر را برای خرید یک ویلای شیک در شمال پیش پایتان می‌گذاریم.

همان‌طور که گفتیم با توجه به شرایط بازار خرید ویلا در شمال، درنگ جایز نیست. پس همین حالا ضمن تماس با مشاوران رویال تی تی شرایط خود را با آن‌ها در میان بگذارید. آن‌ها متخصصان حل معادله‌ی پیچیده خرید ویلا در شمال هستند!

 

 

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها