معرفی بهترین مناطق سرمایه‌گذاری در شمال ایران
blog image

ایران سرزمینی چهار فصل است که در هر موقع از سال می‌توانید با سفر به شهرهای مختلف آن، از آب و هوای دلپذیر لذت ببرید. به دلیل احاطه شدن شهرهای شمالی با دریاچه خزر و جنگل‌های انبوه، آب و هوای شهرهای شمالی از گلستان تا گیلان، معتدل خزری و کوهستانی است. آب و هوایی که در تمام فصول سال توانسته گردشگران زیادی را از سراسر ایران به این منطقه بکشاند. علاوه بر اینکه شهرهای شمالی ایران می‌توانند جزو اولین مقاصدگردشگری باشند، این شهرها پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری دارند. خرید ویلا در شمال، امروزه برای بسیاری از سرمایه گذاران به یک دغدغه مهم تبدیل شده است. اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که کدام شهر شمالی برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ در ادامه شما را با بهترین مناطق سرمایه‌گذاری در شمال ایران بیشتر آشنا خواهیم کرد. 

 

سرمایه‌گذاری در شمال ایران با خرید ویلا یا خرید زمین

 

سرمایه‌گذاری در شمال ایران

 

سرمایه‌گذاری در شهرهای شمالی ایران می‌تواند به دو صورت خرید زمین یا خرید ویلا باشد. انتخاب هر مسیر برای سرمایه‌گذاری دارای مزایا و معایبی است که با تحقیق می‌توانید، بهترین راه سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید. پس از تصمیم نهایی برای خرید ویلا یا خرید زمین در شمال، اینک باید بهترین شهر شمالی را جهت سرمایه‌گذاری از میان ده‌ها شهر و صدها روستا انتخاب کنید. انتخاب یک منطقه به فاکتورهای زیادی از جمله مسافت شهر مبدا تا شهر مقصد، هزینه ساخت و ساز، وجود امکانات رفاهی، آب و هوا، قیمت، فاصله تا دسترسی به امکانات رفاهی، وجود مراکز گردشگری و وضعیت اقتصادی بستگی دارد. 

 

سرمایه‌گذاری در شمال ایران در استان گلستان

 

سرمایه‌گذاری

 

گرچه استان گلستان در گذشته بخشی از استان مازندران بوده است، اما بعد از جدایی این استان از استان مازندران، کمتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. اگر قصد دارید در این شهر شمالی ویلا یا زمین خریداری کنید، شهر گرگان با جاذبه‌های گردشگری می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. وجود جاذبه‌های گردشگری همچون جنگل توسکستان، ناهارخوران و النگدره باعث شده است، در نزدیکی این مناطق ویلاهای لوکس و لاکچری با متریال‌های درجه یک ساخته شوند که نظر هر سرمایه‌گذاری را به خود جلب می‌کند. اما اگر می‌خواهید در دل طبیعت یک ویلای جنگلی زیبا داشته باشید، روستای حضرت در استان گلستان می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید ویلا یا خرید زمین در شمال باشد. توصیه می‌شود شهرهایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید که جزو مناطق گردشگری محسوب می‌شوند. 

 

سرمایه‌گذاری در شمال ایران در استان مازندران

 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خرید ویلا در شمال یک رویای همیشگی است و هرگز به واقعیت تبدیل نمی‌شود. اما با یک برنامه ریزی دقیق می‌توانید این رویا را به واقعیت تبدیل کنید. استان مازندران به دلیل غذاهای شگفت انگیز، آب و هوای عالی و مناطق گردشگری بکر، جزو اولویت‌ها برای سرمایه‌گذاری خرید زمین و ویلا است. مهم‌ترین شهرهای این استان جهت سرمایه‌گذاری رامسر، سوادکوه، محمودآباد، نوشهر و شهرستان نور است. البته اگر استان مازندران را به بخش غربی و شرقی تقسیم کنیم، شهرهای قسمت غربی همچون رامسر و شهرهای شرقی همچون نور و نوشهر طرفداران بسیاری جهت سرمایه‌گذاری دارند. به این دلیل که در این شهرها ساخت و ساز ویلاها رونق چشمگیری گرفته است و بافت قدیمی در این شهرها کمتر به چشم می‌خورد. علاوه بر این، وجود مراکز خرید لوکس، برخورداری از امکانات رفاهی، جاذبه‌های گردشگری طبیعی نیز باعث شده است که این شهرها به مناطق خاص تبدیل شوند. در نتیجه خرید ویلا در نور و سایر شهرها رونق گرفته و قیمت‎ها رو به افزایش است. 

 

سرمایه‌گذاری در شمال

 

در سایر شهرهای استان مازندران از جمله کلاردشت، سوادکوه، ساری و چالوس و مناطقی همچون چمستان، نمک آبرود، سرخ رود، ایزدشهر و متل قو نیز می‌توانید انواع ویلاهای مقرون به صرفه را با متراژهای بزرگ خریداری کنید. سازندگان ویلاها سعی کرده‌اند با تنوع در ساخت و ساز، قیمت ویلاها را از بسیار پایین تا گران قیمت در نظر بگیرند. 

 

سرمایه‌گذاری در شمال ایران در استان گیلان

 

از دیگر استان‌های شمالی ایران استان گیلان با ۱۷ شهرستان و صدها روستا است که یکی از استان‌های مهم جهت سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از سرمایه گذاران برای خرید وبلا در شمال، شهرهای استان گیلان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کند. نزدیکی شهرهای گیلان به تهران، سرسبزی شهرها، نزدیکی به دریا، آب و هوای معتدل، وجود زمین‌های هکتاری برای ساخت و تنوع در ساخت ویلاها از جمله دلایلی هستند که باعث شده است سرمایه‌گذاری در این استان روند رو به رشد داشته باشد. شهرهای لاهیجان، بندر انزلی و ماسال به دلیل اینکه جزو شهرهای توریستی محسوب می‌شوند برای سرمایه‌گذاری در اولویت قرار دارند. به دلیل موقعیت قرارگیری شهرها در ساحل یا جنگل، انتخاب با شما است که دوست دارید ویلای ساحلی داشته باشید یا جنگلی و کوهستانی. قطعاً موقعیت قرارگیری یک ویلا می‌تواند در قیمت آن تاثیر گذار باشد. 

 

سرمایه‌گذاری در شمال ایران

 

در سال‌های اخیر به دلیل به کار بردن متریال‌های درجه یک و طراحی‌های مدرن، ویلاها با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسند. بنابراین اگر بودجه کافی دارید انواع ویلاهای لاکچری در خط ساحلی یا در مناطق جنگلی لاهیجان را انتخاب کنید. اما اگر بودجه کافی در اختیار ندارید می‌توانید انواع ویلاهای قدیمی را با قیمت مناسب‌تر خریداری کنید و با کمی هزینه آن‌ها را بازسازی و به یک ویلای منحصر بفرد و لاکچری تبدیل کنید. به طور کلی می‌توان گفت گرانترین ویلاها در شهرهای شمالی ایران در شهرهای لاهیجان و رامسر که جزو شهرهای توریستی هستند، ساخته می‌شوند. بنابراین برای سرمایه‌گذاری در این شهرها و خرید ویلا باید سرمایه زیادی را در نظر بگیرید. 

 

نکات مهم سرمایه‌گذاری در شمال ایران

 

در انتخاب شهر مناسب جهت سرمایه گذاری، چشم‌انداز و آینده شهر و منطقه مورد را نظر را بررسی کنید. قطعا در شهرهای توریستی به دلیل ورود گردشگران، امکانات رفاهی بیشتری وجود دارد و این موضوع کمک می‌کند تا سرمایه گذاران بیشتری جهت سرمایه‌گذاری در کنار هم جمع شوند. برخی از روستاهای بکر نیز می‌توانند جزو گزینه‌های مهم برای خرید ویلا یا خرید زمین در شمال باشند. بسیاری از افراد به دنبال آرامش و سکوت هستند و ویلاهای ساخته شده در روستاهای شهرهای شمالی با متراژهای بزرگ و امکانات مختلف از جمله استخرهای روباز، از انتخاب‌های ایده آل خواهند بود. 

توجه داشته باشید استان مازندران جزو استان‌های پر باران شناخته شده است. اگر برای سرمایه‌گذاری قصد خرید ویلا را دارید، سازه ویلا باید بسیار مستحکم باشد و از مصالح درجه یک در ساخت آن به کار رفته باشد. 

اگر می‌خواهید در یک ویلا با سلیقه خودتان زندگی کنید، می‌توانید با خرید زمین مسکونی در مناطق ساحلی، جنگلی یا بافت شهری شهرهای شمالی یک ویلای لوکس با سلیقه خودتان بسازید. اگر قصد ساخت و ساز ندارید، حتی خرید زمین و فروش آن بعد از چند سال می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پر سود تلقی شود. 

 

سرمایه‌گذاری

 

در هر دو مسیر سرمایه گذاری، خرید ویلا یا خرید زمین، باید موارد مربوط به نوع کاربری زمین، سند و جواز ساخت کاملا بررسی شوند. چرا که در برخی از مناطق شمالی ساخت و ساز ممنوع است و با خرید زمین و ویلای غیرقانونی سرمایه خود را از دست خواهید داد. 

 

سخن پایانی

 

همانطور که اشاره شد، هر یک از شهرهای شمالی ایران دارای امکانات رفاهی و گردشگری متفاوتی هستند، در برخی از مناطق وضعیت اقتصادی در حال صعودی رو به رشد است، در برخی از شهرها پتانسیل پیشرفت وجود دارد و در آینده‌ای نزدیک سرمایه‌گذاری شما چندین برابر خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود قبل از اقدام به خرید زمین یا خرید ویلا در شمال تمام جوانب را بررسی کرده و متناسب با شرایط مالی و خواسته‌های خود بهترین منطقه شمال ایران را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها