همه چیز درباره ویلاهای مدرن در شمال
blog image

کدام ویلا مدرن است؟

 

خیلی وقت‌ها واژه کلاسیک و مدرن با واژه‌های جدید و قدیمی جایگزین می‌شوند در حالی که تعاریف متفاوتی دارند. ویلاهای مدرن در شمال می‌توانند جدید یا قدیمی باشند همان‌طور که یک ویلای جدید می‌تواند به سبک کلاسیک ساخته شده باشد.

ویلاهای مدرن با طراحی داخلی و معماری متفاوت ساخته می‌شوند. معماری ویلاهای کلاسیک معمولاً پیچیده‌تر است. در این نوع از معماری از شیروانی، تیرک‌های چوبی و اتاق خواب‌های تو در تو استفاده می‌شود. اما در معماری مدرن طرح ساختمان ساده و تمیز است.

علاوه بر این در معماری مدرن از مصالح مدرن مانند بتن و میله فولادی استفاده می‌شود در حالی که در معماری کلاسیک مصالح طبیعی مانند سنگ و چوب استفاده بیشتری دارد. البته ممکن است مصالح سنتی به روشی مدرن در این ویلاها مورد استفاده قرار بگیرند. با دیدن تصاویر ویلاهای مدرن در شمال به‌راحتی متوجه این تفاوت خواهید شد.

 

 ویلای مدرن در شمال

 

در ویلاهای مدرن خبری از گچ‌بری یا جزئیات زیاد نیست و همه چیز ساده‌تر طراحی شده است. علاوه بر این در این ویلاها از تکنولوژی‌های مدرن بسیاری استفاده می‌شود. این تکنولوژی‌ها می‌توانند از سیستم تصفیه آب استخر تا سیستم‌های صوتی یا دزدگیرها را در بر بگیرند.

 

تفاوت ویلای مدرن و لوکس در چیست؟

 

زیاد پیش می‌آید که واژه‌های لوکس و مدرن در کنار هم مورد استفاده قرار بگیرند. معنای این دو واژه یکسان نیست. ممکن است یک ویلای مدرن با بودجه محدودتری ساخته شده باشد و یا ویژگی‌های رایج ویلاهای لوکس را نداشته باشد. اما از آنجایی که مصالح در ویلاهای مدرن گران قیمت هستند قیمت نهایی این ویلاها هم افزایش پیدا می‌کند.

در ویلاهای لوکس می‌توانید ترکیب سبک کلاسیک و هنر معاصر را مشاهده کنید. این ویلاها در نگاه اول احساس تجمل، قدرت و ظرافت را منتقل می‌کنند. پر از زرق و برق هستند و لزوماً همه چیز در آنها با طراحی مدرن همراه نیست.

 

 ویلای مدرن

 

ویلاهای مدرن اما حسی متفاوت دارند. علاوه بر مصالح متفاوت و طراحی منظم که قبلاً به آن اشاره شده است، داخل ویلاهای مدرن در شمال استفاده از تکنولوژی برای ایجاد حس راحتی و سادگی اهمیت دارد. ممکن است یک ویلای مدرن خیلی مجلل به نظر نرسد بلکه در نگاه اول سادگی آن به چشم بیاید.

با تمام این تفاسیر ممکن است یک ویلا ویژگی‌هایی از هر دو سبک را داشته باشد و در نهایت یک ویلای مدرن و لوکس باشد. اگر به دنبال اجاره یا خرید ویلا در شمال هستید این موارد می‌توانند به انتخاب شما کمک کنند.

 

ویژگی‌های ویلای مدرن کدام است؟

 

برخی از مهم‌ترین شاخصه‌های طراحی و معماری مدرن را بیان کردیم. المان‌هایی وجود دارد که به طور معمول بین تمام ویلاهای مدرن در شمال مشترک‌اند. اگر ساختمانی دارای این نشانه‌ها بود می‌توانید آن را یک ویلای مدرن در نظر بگیرید.

  1. در و پنجره: در خانه‌های سنتی معمولاً درها پهن‌تر و بلندتر و متناسب با سقف خانه طراحی می‌شدند. پنجره‌ها نسبتاً کوچک‌تر و به طور متقارن قرار داشتند و جزئیات جذابی مانند کار با چوب و شیشه‌های رنگی تکمیل کننده پنجره‌ها بودند.

 

 ویلای مدرن

 

ویلاهای مدرن دارای درهای نسبتاً باریک هستند. از سوی دیگر، پنجره‌ها بزرگ‌تر هستند تا نور کافی در روز را فراهم کنند. استفاده از پنجره‌های قدی داخل ویلاهای مدرن در شمال بسیار رایج است و پنجره‌ها به جای قاب چوبی یا شیشه‌های رنگی با شیشه شفاف تولید شده‌اند.

۲) پایداری: در بیشتر ویلاهای مدرن مسئله مصرف در نظر گرفته شده است. این ویلاها طوری طراحی می‌شوند که اتلاف انرژی در آنها به حداقل رسیده باشد. وجود برخی از تکنولوژی‌ها به همراه نوع پلان طبقات و معماری باعث می‌شود انرژی کمتری تلف شود.

چون در ایران انرژی نسبتاً راحت به دست می‌آید گاهی قدر آن را به خوبی نمی‌دانیم. طراحی ویلاهای مدرن در شمال به صورت هوشمند انجام شده است. در این طراحی‌ها از حداکثر نور روز استفاده می‌شود. سطوح عایق‌بندی مناسبی برای گرما، سرما و رطوبت دارند.

 

 ویلای مدرن در شمال

 

۳) مینیمالیسم: در جهان خانه‌های مدرنی که پس از دهه ۱۹۶۰ میلادی ساخته شده‌اند، عموماً از معماری مینیمالیستی پیروی می‌کنند، زیرا هیچ طراحی پیچیده‌ای روی دیوارها، سقف‌ها و ستون‌ها وجود ندارد. علاوه بر این، برای اینکه فضا بزرگ‌تر دیده شود کمتر از مبلمان و وسایل تزئینی استفاده می‌شود.

علاوه بر این، تمرکز بیشتری روی ایجاد فضاهای مفیدی است که می‌توانند همه چیز را پنهان کنند. نمای بیرونی خانه‌ها شامل سقف‌های مسطح، پنجره‌های عمودی و ورودی‌های بدون تأکید است. ویلاهای مدرن از ایده مینیمالیسم برای ایجاد فضایی با حس تجمل و راحتی بسیار استفاده می‌کند.

4) اثاثیه: خانه‌های سنتی بر استفاده از مبلمانی تأکید دارند که از چوب سخت ساخته شده‌اند. برخی از آنها با روکش پوشیده شدند، اما اکثر مبلمان بر بدنه چوبی صیقلی تأکید دارند. بر خلاف این، ویلاهای مدرن شامل مبلمانی هستند که بیشتر بر راحتی و سبکی تمرکز دارند. آنها ساختار ظریف و طراحی براق را به نمایش می‌گذارند.

به‌غیراز مبلمان سایر طراحی داخلی ویلاهای مدرن در شمال هم با همین ایده ایجاد می‌شوند. استفاده از فلزهایی مانند برنج، برنز و نقره که با مصالح طبیعی مانند سنگ ترکیب می‌شوند به محیط جلوه می‌دهند. در طراحی داخلی ویلاهای مدرن از رنگ‌های تیره و طیف آبی به همراه رنگ سفید برای ایجاد کنتراست بالا استفاده می‌شود.

 

 ویلای مدرن در شمال

 

آیا خرید ویلای مدرن در شمال ممکن است؟

 

در سال‌های اخیر ساخت و طراحی ویلاهای مدرن در شمال افزایش پیدا کرده است. پس اگر به دنبال چنین معماری هستید دست شما باز است. با توجه به اینکه برای طراحی و ساخت این ویلاها از مصالح گران‌تری استفاده شده قیمت آنها کمی بیشتر است. این ویلاها معمولاً دارای استخر و امکانات زیاد دیگری هستند.

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین نکات در طراحی ویلاهای مدرن را بیان کنیم. اگر می‌خواهید برای خرید ویلا در نوشهر، نور، رامسر و سایر شهرهای پرطرف‌دار شمال کشور اقدام کنید دانستن این نکات خالی از لطف نیست و در انتخاب بهتر ویلاهای مدرن در شمال کمکتان می‌کند.

 

 

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها