بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در شمال
blog image

افرادی که سرمایه‌ای دارند و می‌خواهند آن را در زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کنند ممکن است پیشنهادهای مختلفی داشته باشند از سرمایه‌گذاری روی طلا تا خرید بیت کوین اما همه این روش‌ها کم‌ریسک و پرسود نیستند. سرمایه گذاری در شمال یکی از راه‌های پرطرف‌دار برای حفظ و افزایش سرمایه است.

 

چرا سرمایه‌گذاری

 

سرمایه‌گذاری واژه‌ای است که در سال‌های اخیر زیاد شنیده می‌شود. تمام افراد جامعه از کارمندان تا کارآفرینان به دنبال روش‌هایی برای افزایش سرمایه خود هستند. اما واقعاً سرمایه‌گذاری به چه معناست؟

به طور کل روش‌هایی که در بلند مدت و یا حتی کوتاه مدت باعث افزایش سرمایه شما شوند به‌نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند. اکثر روش‌های سرمایه‌گذاری شامل خرید و در ادامه فروش آن به قیمت بیشتر است. پس اگر به دنبال این هستید که با سرمایه‌ای که در اختیار دارید کاری کنید تا نه تنها از ارزش آن کم نشود بلکه حتی به ارزش آن اضافه هم شود باید روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری را مطالعه کنید و بهترین روش را انتخاب کنید که با شرایط شما هماهنگ است.

 

سرمایه‌گذاری کم‌ریسک و پرسود

 

برخی از انواع سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر به شکست‌های بزرگ منتهی شده است. از خرید سهام در بورس تا خرید ارزهای دیجیتال. درست است که این موارد در بازه‌هایی سود زیادی به افراد رسانده‌اند اما باعث ضرر بسیاری از افراد هم شده‌اند؛ بنابراین می‌توان گفت اگر دقیق و خبره نباشید این سرمایه‌گذاری‌ها پرریسک محسوب می‌شوند.

البته هر سرمایه‌گذاری مقداری ریسک به همراه خواهد داشت و برای هر سرمایه‌گذاری بهتر است با افراد متخصص مشورت کنید. اما برخی از سرمایه‌گذاری‌ها در سال‌های اخیر کم‌ریسک و پرسود بوده‌اند. یکی از این موارد سرمایه گذاری در شمال با خرید آپارتمان یا خرید ویلا در شمال و زمین در این مناطق است.

 

investment

طبق گزارش خبرگزاری دنیای اقتصاد قیمت زمین در طی دو و نیم سال از سال ۹۸ تا تابستان ۱۴۰۰ شش برابر افزایش داشته است و این در حالی است که قیمت زمین در سایر نقاط کشور تنها ۴ برابر شده است. این آمار می‌تواند ارزش سرمایه گذاری در شمال را نشان دهد.

 

سرمایه گذاری در شمال در بلند مدت

 

همان طور که گفتیم هیچ سرمایه‌گذاری بدون ریسک نخواهد بود اما با این حال مشورت با متخصصان می‌تواند تصمیم‌گیری را برایتان راحت‌تر کند. رویال تی‌تی با ارائه خدمات در زمینه سرمایه گذاری در شمال و خرید زمین در شمال می‌تواند در این مورد به کمک شما بیاید.

ممکن است با تغییرات اقتصادی آینده این افزایش قیمت در مناطق شمالی کمتر شود و سرمایه گذاری در شمال به نحوی تغییر کند. از طرفی با توجه به رشد امکانات رفاهی و تفریحی در شمال به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری در برخی شهرهای شمالی همچنان پرسود است.

 

سرمایه گذاری در شمال

 

انواع سرمایه‌گذاری در استان‌های شمالی

 

راه‌های متفاوتی برای سرمایه گذاری در شمال وجود دارد. می‌توانید سرمایه خود را صرف خرید ویلا در شمال کنید یا آن را برای خرید زمین یا آپارتمان صرف کنید. تمام این موارد در شرایطی می‌توانند سرمایه شما را چند برابر کنند؛ اما چه تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد؟

اگر شما سرمایه خود را صرف خرید ویلا در شمال کنید باید بدانید مقداری هزینه برای تعمیرات و رسیدگی به آن در آینده وجود خواهد داشت که راه فراری هم ندارد. در مناطق شمالی به دلیل وجود رطوبت تأسیسات ویلا به‌سرعت فرسوده می‌شوند و باید هر چند وقت یکبار تعمیر شوند. به‌علاوه ترافیک جاده‌ها ممکن است کاری کند که از خیر رفتن به ویلای خود در بیشتر تعطیلات بگذرید.

البته مزایایی هم برای سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا وجود دارد مثلاً علاوه بر اینکه سرمایه شما رشد می‌کند، می‌توانید از داشتن ویلا لذت ببرید و از آن استفاده کنید کاری که با یک زمین خالی انجام نمی‌شود.

 

سرمایه‌گذاری

 

خرید زمین اما می‌تواند سود بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. ممکن است برای کشاورزی زمینی در مناطق شمالی بخرید که هم سرمایتان حفظ و بیشتر شود و هم در آن کارآفرینی کنید. به‌علاوه هزینه جانبی آن هم متفاوت خواهد بود.

اگر هدفتان از خرید زمین در شمال ساخت‌وساز باشد باید بدانید گرفتن مجوز برای ساخت و هزینه‌های متفاوت مانند مصالح می‌تواند دردسرهایی برایتان ایجاد کند. به‌علاوه فروش زمین یا ویلایی که در آن ساختید هم به آن سادگی که فکر می‌کنید نخواهد بود.

اگر با تمام این موارد کمی گیج شدید که چه سرمایه گذاری در شمال بهترین است باید در ابتدا به شرایط و اهداف خود از سرمایه‌گذاری فکر کنید. در نهایت می‌توانید با حرفه‌ای‌ها مشورت کنید تا بهترین مسیر را انتخاب کنید.

 

عوامل مؤثر در سرمایه‌گذاری پرسود

 

  • چشم‌انداز منطقه: برای هر سرمایه‌گذاری چشم‌انداز آن سرمایه‌گذاری اهمیت زیادی دارد. در خرید ملک یا زمین در شمال هم این موضوع مطرح است. قبل از خرید شهر و استان مد نظرتان را بررسی کنید. چه قدر در آینده امکان پیشرفت در این منطقه وجود دارد. آیا کاری برای پیشرفت منطقه مثلاً پیشرفت گردشگری در منطقه انجام می‌شود؟ پاسخ به این سؤال‌ها برای سرمایه گذاری در شمال حیاتی هستند.

  • بررسی شرایط: قبل از اینکه بخواهید پول خود را برای سرمایه‌گذاری هزینه کنید باید تمام شرایط را بسنجید تا بهترین تصمیم را بگیرید. سعی کنید بهترین زمان خرید را انتخاب کنید و به بودجه و بازار توجه کنید.

 

زمین در شمال

 

  • امکانات منطقه: برای اینکه بهترین زمان و مکان برای سرمایه‌گذاری در شمال را پیدا کنید باید به امکانات منطقه توجه کنید. اگر مکانی امکانات رفاهی و تفریحی بیشتری دارد و یا در آینده امکاناتش بیشتر خواهد شد ارزش بیشتری برای سرمایه‌گذاری دارد.

  • آینده‌نگری و زمان‌بندی: در حال حاضر وضعیت اقتصادی در حال تغییر است که به عوامل متفاوتی هم بستگی دارد. به همین دلیل برای یک سرمایه‌گذاری مناسب باید به شرایط مختلف توجه کنید. برای مثال وضعیت آب در استان مد نظر شما می‌تواند بر روی قیمت ویلا در آینده مؤثر باشد.

جمع‌بندی

سرمایه گذاری در شمال می‌تواند سرمایه شما را افزایش دهد اما قبل از اقدام خوب است نکات مختلفی را در نظر بگیرید و از افراد معتبر و حرفه‌ای مشاوره بگیرید. همکاران ما در رویال تی‌تی آماده مشاوره و کمک‌رسانی برای سرمایه‌گذاری در شمال هستند.
 

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها