شهرک امیردشت، لوکس‌ترین ویلاهای مازندران
blog image

احتمالاً می‌توانیم سراغ گران‌قیمت‌ترین و زیباترین ویلاهای ایران را در استان مازندران بگیریم؛ اما در خود مازندران هم قیمت ویلاها در مناطق مختلف و با متراژهای مختلف، با یکدیگر متفاوت است. منطقه کلارآباد یکی از لوکس‌ترین مناطق شمال ایران در استان مازندران است که به داشتن ویلاهای شیک، با امکانات کامل مشهور است. یکی از بنام‌ترین شهرک‌های این منطقه با ویلاهای لاکچری و مدرن، شهرک ساحلی امیردشت است. این شهرک یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید ویلای لوکس و فول فرنیش محسوب می‌شود. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این شهرک و امکانات مربوط به آن بدانید.

 

محل دقیق شهرک امیردشت 

 

برای رسیدن به شهرک امیردشت باید به استان مازندران بروید و وارد شهر کلارآباد شوید. کلارآباد که در گذشته با نام تاریخی لنگا شناخته می‌شد، در مسیر شهر چالوس به عباس‌آباد قرار دارد. این منطقه از جنوب به دامنه‌های سرسبز و جنگلی البرز می‌رسد و از شمال به سواحل زیبای دریای خزر راه دارد.

کلارآباد به دلیل زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی مانند جنگل کلارستاق، تله‌کابین نمک‌آبرود و ساحل زیبای دریای خزر مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته و در نتیجه با سرمایه‌گذاری‌های فراوان و ایجاد امکاناتی مانند فروشگاه‌های شیک و رستوران‌های باکیفیت به یکی از بهترین مناطق برای خرید ویلا در شمال تبدیل شده است. در این بین شهرک توریستی امیردشت از گران‌ترین مناطق کلارآباد است که در نزدیکی برج‌های دوقلوی مشهور متل قو قرار دارد.

 

شهرک امیردشت

 

ویژگی‌های ویلاهای شهرک امیردشت

 

اولین ویژگی که در مورد ویلاهای شهرک امیردشت در مازندران به چشم می‌آید متراژ بالای آنها است که معمولاً از ۱۰۰۰ متر آغاز می‌شود و گاهی به بیش از ۲۵۰۰ متر می‌رسد. این ویژگی در کنار معماری‌های خاص و امکانات کامل این ویلاها باعث می‌شود قیمت‌های بسیار بالایی داشته باشند. در نتیجه پیدا کردن ویلایی با قیمت صد میلیارد تومان در این شهرک اصلاً بعید نیست. تعدادی از ویژگی‌های دیگر ویلاهای این شهرک شامل موارد زیر است:

  • دارای ویلاهای فول فرنیش (کاملاً مبله)

  • محوطه‌سازی زیبا و کم‌نظیر

  • معماری‌های خاص و متفاوت

  • دارای ویلاهایی با امکاناتی مانند استخر، سونا و جکوزی

  • دسترسی به ساحل دریای خزر

  • نزدیکی به اتوبان و دسترسی راحت به جاده اصلی

 

مشاعات و امکانات عمومی شهرک امیردشت

 

در شهرک امیردشت تقریباً هر امکان رفاهی که مد نظر شما است، وجود دارد. بیشتر ما رفتن به شمال را برای دیدن چشم‌انداز آبی بی‌کران دریا دوست داریم. پس وجود یک پلاژ اختصاصی با امکاناتی مانند اسکله، کافی‌شاپ، جت اسکی، اسکی روی آب، فضای سبز و استخر در شهرک امیردشت آنجا را به یک شهرک ایده‌آل تبدیل می‌کند.

اما امکانات عمومی این شهرک به پلاژ اختصاصی محدود نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های این شهرک می‌توان به امکانات ورزشی مانند زمین‌های تنیس، زمین بسکتبال و زمین والیبال اشاره کرد. این شهرک همچنین زمین بازی مخصوص کودکان و سه پارک جنگلی زیبا دارد که جاده سلامتی به طول دو کیلومتر را در دل خود جای داده‌اند. چیزی که امکانات شهرک امیردشت کلارآباد را کامل می‌کند نیز یک پاساژ ساحلی اختصاصی به مساحت ۴۰۰۰ متر است.

 

امنیت در شهرک امیردشت

 

یکی از اساسی‌ترین نکاتی که هر شخص هنگام خرید ویلا باید در نظر داشته باشد، امنیت آن است. داشتن حس امنیت نه تنها از خسارات مالی جلوگیری می‌کند بلکه باعث آرامش برای خانوادۀ اعضای شهرک می‌شود. در شهرک امیردشت نیز تدابیر بسیاری برای ایجاد امنیت بیشتر در نظر گرفته شده است.

این شهرک یک درب ورود و خروج برای اتومبیل دارد. ورود و خروج اتومبیل‌ها با کمک دستگاه ردیاب پلاک انجام می‌شود. طبیعتاً ورود پلاک‌هایی که متعلق به ساکنین شهرک و مالکین ویلاها است مانعی ندارد، اما ورود مهمانان باید از قبل با نگهبان‌ها هماهنگ شود. دوربین‌های نظارتی مداربسته به طور دائم خیابان‌های شهرک را تحت نظر دارند و علاوه بر آن ۳۵ نگهبان به طور دائمی در سه شیفت هشت ساعته بر تمام محوطه شهرک نظارت می‌کنند تا امنیت خانواده‌های ساکن در شهرک را تضمین کنند.

 

شهرک امیردشت

 

قیمت ویلا و زمین در امیردشت

 

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم این شهرک از جمله شهرک‌های گران‌قیمت در استان مازندران است. عوامل مختلفی مانند متراژ زمین و امکانات موجود در ویلاها بر روی قیمت آنها تأثیر می‌گذارد. بنابراین هرچه ویلاهای بزرگ‌تر و با امکانات بیشتر را انتخاب کنید، هزینه خرید هم برای شما بالاتر خواهد بود. اما به طور کل باید چند ده میلیارد سرمایه برای خرید ویلا در این شهرک کنار بگذارید. بهترین راه برای گرفتن قیمت دقیق ویلاهای شهرک امیردشت کمک گرفتن از کارشناسان املاک در مازندران است.

نکات بیشتر درباره خرید ویلا

  • هزینه شارژ شهرک و مالیات از جمله هزینه‌های دائمی ساکنین شهرک امیردشت است.

  • تمام ویلاهای شهرک از امکاناتی مانند آب، گاز، برق و تلفن برخوردار هستند. 

  • تقریباً ۸۰ درصد سندهای این شهرک شخصی (شش دانگ شاهنشاهی) هستند و باقی سندها، بنیادی هستند.

  • این شهرک ۵۷۷ قطعه زمین سنددار دارد که در ۴۳۵ قطعۀ آن ویلا ساخته شده است. بنابراین اگر قصد خرید زمین در شمال را دارید هم در این شهرک گزینه‌هایی برای شما وجود دارد.

  • اجاره ویلا در شهرک امیریه ممنوع است و تنها در شرایط استثنایی و با ضوابطی خاص صورت می‌گیرد.

  • این شهرک در سال ۱۳۵۲ در زمینی صد هکتاری توسط علی‌اصغر توکلیان تأسیس شده و از استانداردهای بالای ساخت‌وساز برخوردار است. 

 

جمع‌بندی

برای اشخاصی که محدودیت مالی برای خرید ویلا ندارند و به دنبال خرید ویلاهای لوکس با تمام امکانات و یا ویلاهای فول فرنیش هستند، شهرک امیردشت در مازندران انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود. داشتن امنیت بالا و امکانات بسیار خوب مانند زمین‌های ورزشی، پلاژ اختصاصی و زمین بازی برای کودکان این مکان را به جایی ایده‌آل برای اقامت‌های خانوادگی تبدیل کرده است. اهالی این شهرک می‌توانند خیلی ساده و با عبور از زیرگذر اختصاصی این شهرک خود را به ساحل دریای خزر رسانده و اوقات خوشی را در کنار موج‌های آب سپری کنند. افراد مسن‌تر هم می‌توانند از موتور چهارچرخ برای عبور و مرور استفاده کنند. 

قطعات زمین در این شهرک از حدود ۱۰۰۰ متر شروع می‌شوند و همین بالا بودن متراژ یکی از دلایل بالاتر بودن قیمت این ویلاهاست. از طرف دیگر معماری‌های موجود در ویلاهای شهرک امیردشت بسیار خاص و متفاوت هستند. ظاهر دلربای آنها و امکانات کاملی که دارند نیز از دیگر دلایل قیمت بالای آنها محسوب می‌شود. 

 

 

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها