خرید ویلا در شمال ایران
blog image

خرید ویلا در شمال از سال‌های دور مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است. استان‌های شمالی کشور به‌ویژه استان مازندران، با توجه به آب‌وهوای بسیار خوب و طبیعت بکر و سرسبزی که دارند از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور هستند. این استان‌ها هم به پایتخت نزدیک هستند و هم با داشتن سواحل زیبا و جنگل‌های بی‌نظیر محبوبیت بسیار زیادی دارند. موقعیت بکر این استان‌ها از چشم سرمایه‌گذاران ملک و زمین دور نمانده است. به همین دلیل بازار املاک و مستغلات در این استان‌ها هر روز سرمایه‌های بیشتری را به خود جلب می‌کند. 

 

مزایای خرید ویلا در شمال

 

چرا شمال را انتخاب کنیم؟

ویژگی‌های آب‌وهوایی و جغرافیایی، امکانات طبیعی، رفاهی و زیرساختی، بازار پررونق ملک در این ناحیه و تنوع در املاک و مستغلات باعث شده تا خرید ویلا در شمال به یکی از گزینه‌های همیشگی سرمایه‌گذاران تبدیل شود. برای اینکه ببینید آیا خرید ویلا در شمال برای شما مناسب است یا نه؟ ابتدا باید اهداف خود از خرید ویلا را در نظر بگیرید. برای مثال آیا به سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت یا بلندمدت در زمینۀ املاک و مستغلات فکر می‌کنید؟ در تهران زندگی می‌کنید و برایتان مهم است ویلایی که می‌خرید فاصلۀ زیادی با پایتخت نداشته باشد؟ بیشتر دوست دارید ویلای شما در یک جای خوش آب‌وهوا و در نزدیکی دریا باشد؟ پاسخ به این سؤال‌ها به شما کمک می‌کند انتخاب بهتری داشته باشید. اما خرید ملک در شمال مزایایی دارد که باید در نظر بگیرید.

 

ویلاهایی متناسب با بودجه‌های مختلف

در چند سال اخیر تعداد زیادی ویلا در شمال کشور ساخته شده است. به جز ویلا، خانه‌های روستایی و آپارتمان‌ها هم گزینه‌های دیگری هستند که نظر بسیاری از خریدارها را جلب می‌کنند. باتوجه‌به اینکه ویلای مورد نظر شما چه امکاناتی دارد، در کدام شهر قرار گرفته است، اندازۀ آن چقدر است و اینکه داخل شهرک است یا نه قیمت متفاوتی خواهد داشت. همچنین جنگلی یا ساحلی بودن ویلا و سنددار بودن آن موارد دیگری هستند که باعث تفاوت در قیمت می‌شوند. 

با این تنوع در انواع مستغلات در شمال، این امکان برای خریداران وجود دارد که با بودجه‌های کم به سراغ ویلاهای نقلی و دوست داشتنی بروند و با بودجه‌های بیشتر ویلاهای لوکس و گران‌قیمت را انتخاب کنند. اگر هنوز چیز زیادی درباره معماری ویلاها در شمال نمی‌دانید و دوست دارید قبل از انتخاب کمی بیشتر در اینباره مطالعه کنید مقالۀ همه چیز درباره ویلاهای مدرن در شمال را از دست ندهید.

سرمایه‌گذاری مطمئن

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایلی که افراد را به خرید ویلا در شمال ترغیب می‌کند، بازار پررونق املاک در شمال است. به نظر می‌رسد رشد قیمت ملک در شمال که از سال‌ها پیش آغاز شده، فعلاً قصد توقف ندارد. در چند سال اخیر حتی در زمانی که بازار املاک در تمام کشور راکد بوده است، خرید ویلا در شمال همچنان طرف‌داران خود را داشته است. 

اگر قصد دارید بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در شمال را پیدا کنید و خرید آپارتمان یا ویلا را به‌عنوان روش مناسبی برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اید، بد نیست با یک مشاور املاک حرفه‌ای مشورت کنید. مشاورین املاک به دلیل تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی می‌دانند وضعیت بازار چگونه است. آنها همچنین به شما کمک می‌کنند تا تشخیص دهید چه زمانی و کدام شهرها برای سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر هستند. متخصصان ما در رویال تی‌تی در تلاش هستند تا بهترین مشاوره را به خریداران محترم ارائه کنند و بهترین موقعیت‌ها را برای آنها فراهم کنند.

 

 همه چیز درباره ویلاهای مدرن در شمال

 

امکانات تفریحی و گردشگری گوناگون

برای بسیاری از ما خرید ویلا تنها یک سرمایه‌گذاری اقتصادی نیست. ما دوست داریم تا از ویلای خود به‌عنوان یک امکان تفریحی استفاده کنیم. آخر هفته‌های دلنشین در آب‌وهوای خوب شمال و سر زدن به آب‌های دریای خزر از محبوب‌ترین تفریحات ما محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر امکانات رفاهی بسیار زیادی در شهرهای شمالی کشور ایجاد شده است. برای مثال در مناطق گردشگری مانند متل قو، رویان یا نوشهر تعداد زیادی رستوران شیک و پاساژهای به‌روز ساخته شده که سفر را به کام مسافرها شیرین‌تر کرده و اقتصاد منطقه را پررونق نگه می‌دارند.

بهترین مناطق شمال برای خرید ویلا کجاست؟

اولین سؤالی که برای افرادی که قصد خرید ویلا در شمال را دارند، پیش می‌آید این است که کدام منطقۀ شمال را برای خرید انتخاب کنند. در میان استان‌های شمالی، مازندران بهترین و برجسته‌ترین موقعیت‌های مکانی را دارد. این استان نسبت به دو استان دیگر به تهران نزدیک‌تر است و انواع ویلاهای جنگلی، ساحلی و کوهپایه‌ای در این استان پیدا می‌شوند. خرید ویلا در نور، رویان، نوشهر و محمودآباد در استان مازندران بسیار محبوب است.

بعد از استان مازندران، استان گیلان با طبیعت سرسبز و چشم‌اندازهای بی‌مانند از محبوبیت بیشتری برای خرید ویلا برخوردار است. بخش‌های شمالی رشت، به‌خصوص منطقه آزاد انزلی و زیباکنار و مناطق ییلاقی ماسال و لاهیجان از مشهورترین مکان‌های این استان برای خرید ویلا هستند. 

در نهایت استان گلستان محبوبیت کمتری نسبت به دو استان دیگر برای خرید ویلا دارد؛ زیرا دسترسی کمتری به ساحل دارد. هرچند از آنجایی که این استان در مسیر شهر مشهد قرار دارد از اهمیت جغرافیایی خاصی برخوردار است. خرید ویلا در هر استان و هر منطقه مزایا و معایب خاص خود را دارد. می‌توانید در سایت رویال تی‌تی، ویلاهای فروشی موجود در مناطق مختلف را ببینید و با بررسی قیمت و شرایط هرکدام تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنید.

 

بهترین مناطق برای خرید ویلا در شمال

 

چه نوع ویلاهایی در شمال وجود دارد؟

ویلاهای موجود در شمال بسیار متنوع هستند. از نظر موقعیت مکانی شما می‌توانید با توجه به سلیقۀ خود ویلاهای ساحلی یا جنگلی را انتخاب کنید. قیمت ویلاهای ساحلی معمولاً کمی بالاتر است. البته ویلاها بر اساس نوع معماری و ساخت خود نیز به چند دسته تقسیم می‌شوند. دستۀ اول ویلاهای فلت یا همکف هستند که هم‌سطح با زمین ساخته می‌شوند. ویلاهای نیم دوبلکس یک اختلاف سطح نیم‌طبقه با زمین دارند که معمولاً برای ایجاد فضاهایی مانند پارکینگ و موتورخانه در نظر گرفته می‌شود. ویلاهای دو یا سه طبقه نیز انواع دیگر ویلا هستند که با نام‌های دوبلکس و تریپلکس شناخته می‌شوند.  

چقدر بودجه برای خرید ویلا در شمال لازم است؟

قبل از آنکه برای خرید ویلا در شمال اقدام کنید، بهتر است به بودجۀ خود فکر کنید. به این ترتیب بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که باید در کدام مناطق به دنبال ویلا باشید و خرید چه ویلایی و با چه امکاناتی برای شما ممکن است. شما می‌توانید با بودجه‌ای در حدود یک میلیارد تومان برای خرید ویلا اقدام کنید. طبیعی است که هرچه بودجه شما بیشتر باشد می‌توانید به سراغ ویلاهای بزرگ‌تر و لوکس‌تر در مناطق پرطرف‌دارتر بروید. ویلاهایی که در درون شهرک‌ها قرار دارند قیمت بالاتری دارند و در عوض از امکانات شهرک‌ها و امنیت بیشتر برخوردار هستند. 

مدارک لازم در خرید ویلا کدام است؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در خرید ویلا در شمال مورد توجه قرار دهید، بررسی اسناد و مدارک است. تنها در داخل بافت شهر یا روستا اجازۀ ساخت ویلا وجود دارد. برای ساخت ویلا باید در ابتدا از بنیاد مسکن مجوزی با نام پروانۀ ساخت دریافت شود. بعد از آنکه کار ساخت تمام شد، مجوزی با نام پایان کار دریافت می‌شود و سند ویلا آماده می‌شود. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که ویلایی که می‌خرید در خطر تخریب قرار ندارد از وجود مجوزهای لازم و سند مطمئن شوید. 

برخی افراد بعد از آنکه بنچاق ویلا را دریافت کردند برای گرفتن دفترچۀ مالکیت اقدام نمی‌کنند. به این ترتیب در دفتر ثبت و اسناد سندی به نام آنها ثبت نمی‌شود. چنین ویلاهایی معمولاً سند شورایی یا قولنامه‌ای دارند و می‌توان آنها را با قولنامه خرید و فروش کرد. قولنامه با توافق هر دو طرف توسط مشاورین املاک نوشته می‌شود. 

 

مدارک مورد نیاز برای خرید ویلا

 

آیا ملک قولنامه‌ای معتبر است؟

قولنامه یک سند عادی محسوب می‌شود. اسناد عادی نسبت به اسناد رسمی از اعتبار کمتری برخوردار هستند. با این حال این اسناد قانونی هستند و در دادگاه‌ها قابلیت استناد دارند. ویلاهای قولنامه‌ای بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از ویلاهایی که سند رسمی دارند معامله می‌شوند. 

تنها مشکلی که در مورد املاک قولنامه‌ای وجود دارد این است که امکان دارد فروشنده مالک واقعی نباشد یا ملک هم‌زمان به چند نفر فروخته شود. برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید. از فروشنده بخواهید تا قولنامه‌های قبلی را هم در اختیار شما قرار دهد. همچنین اگر مالک چند صاحب یا مالک داشته باشد، همۀ آنها باید به‌عنوان فروشنده زیر قولنامه را امضا کنند یا کسی که امضا می‌کند از سایرین وکالت رسمی داشته باشد. 

از چه کسی ویلا بخریم؟

برای اینکه در خرید ویلا در شمال گرفتار کلاهبرداری نشوید، لازم است تا برای خرید ویلا به مشاورین املاک معتبر مراجعه کنید. مشاورین املاک رویال تی‌تی به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین ویلاها را با بهترین قیمت‌ها، به دور از مشکلات قانونی بخرید تا هم از سفرهای خود لذت ببرید و هم از مزایای یک سرمایه‌گذاری امن برخوردار شوید.

 

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها