انواع طراحی ویلا در شمال | پرطرفدار ترین طراحی ها در شمال
blog image

نگاهی به اقلیم مناطق شمال

زندگی شهرنشینی علی رغم داشتن فرصت‌ها و جذابیت‌هایی که دارد، با خستگی، فرسودگی و افسردگی های بی شماری همراه است. در این میان شمال به عنوان مرکز سفر و تفریح در ذهن افراد حک شده است. زیبایی، انرژی مثبت، قیمت مناسب، طبیعت بی نظیر و غیره از جمله مزیت هایی است که شمال را در لیست همه افراد جای داده است. اجاره ویلا به صورت موقت و یا خرید ویلا می تواند مسیر جدیدی را در زندگی شما ایجاد کند و از این زندگی پر از استرس و پر هیاهوی شهرنشینی نجات دهد. 

در این میان با توجه به استقبال بی نظیر مردم برای سفر به شمال، انواع طراحی ویلا در شمال و ساخت و ساز انواع ویلا نیز رواج بسیاری پیدا کرده است. در این مقاله قصد داریم از انواع طراحی ویلا در شمال مطالب مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. چه به صورت موقت میهمان شمال باشید و چه به صورت دائم، آشنایی با این موضوع  یک امتیاز محسوب می شود و می تواند شما را در داشتن انتخابی بهتر کمک کند.

ضوابطی که در طراحی ویلا باید در نظر گرفت:

ضوابط و اصول طراحی ویلا

 

در طراحی و ساخت انواع ویلا باید به فاکتورهایی توجه شود که بر اساس آن خشت اول بنا می شود و تا آخر ادامه پیدا می کند. توجه به اقلیم، رطوبت، نوع خاک، تابش خورشید، وزش باد، میزان بارندگی و غیره از جمله این موارد محسوب می شوند که ضوابط طراحی بر اساس هر کدام از این موارد تهیه و اجرا می شود که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

ضرورت استفاده از کرسی چینی در طراحی ویلا در شمال یکی از این موارد است، همچنین با توجه به رطوبت بالای مناطق شمال بایستی در زیر بنا از قیر، گونی و دیگر عایق های پلاستیکی مقاوم استفاده شود. با توجه به باران های شدید و مستمری که در شمال شاهد آن هستیم لازم است از پنجره های کوچک و از جنس UPVC در انواع طراحی در شمال استفاده شود. در هنگام خرید ویلا در شمال به نورگیر بودن پنجره ها هم دقت کنید. 

در واقع با توجه به کافی نبودن نور، تعبیه و کار گذاشتن پنجره های عریضی در سمت جنوب و جنوب غرب به عنوان امری ضروری می باشد تا محیط در طول روز از میزان نسبی نور برخوردار باشد. علاوه بر آن اگر قصد سرمایه گذاری در مناطق شمالی کشور دارید ( برای مثال خرید ویلا در نور)  به موضوع استفاده از سقف های شیبدار و شیروانی در ساخت ویلای شمال هم توجه کنید به این دلیل که باران ها را به سمت پایین هدایت کند؛ یکی دیگر از ضوابطی که باید مد نظر قرار گیرد استفاده از سازه بتنی است. در واقع از این جهت از بتن استفاده می شود که در معرض بارش های مستمر دچار فرسایش نشود و صدمه نبیند. 

سبک های رایج برای طراحی ویلا در شمال:

انواع سبک های طراحی ویلا

 

در طراحی ویلا در شمال از سبک‌های مختلفی می تواند استفاده کرد اما بهترین سبک از نظر سازه ویلاهایی مانند فلت، نیم پیلوت، دوبلکس و تریبلکس هستند که در ادامه توضیح مختصری در خصوص هر کدام از آنها ارائه می دهیم. 

ویلای فلت: همانطور که از نام آن مشخص است این نوع ویلاها به صورت فلت و هم سطح با زمین شناخته می شوند. در لیست خرید ویلا در شمال، ویلاهایی که در مقایسه با دیگر ساختمان ها از ارتفاع کمتری برخوردار بوده و هم سطح با زمین باشند، در دسته ویلاهای فلت قرار می گیرند.

ویلای نیم پیلوت: از این نوع ویلاها با نام ویلای نیم دوبلکس هم یاد می شود و مشخص است که در اختلاف کوچکی با ویلای دوبلکس دارد. در حقیقت می توان گفت ویلای نیم پیلوت ویلایی بین ویلای فلت و دوبلکس است و این اختلاف می تواند خودش را در تعداد پله ها یا متراژ نشان دهد. اگر در فکر خرید ویلا در نور هستید، می توان گفت که این نوع ویلا یک اتاق در طبقه بالا تعبیه شده و فضای زیر آن هم اغلب به موتورخانه یا زیرزمین اختصاص داده می شود.  از نظر قیمت هم از ویلای فلت دارای ارزش بیشتری هستند و در مقایسه با ویلای دوبلس ارزش قیمتی کمتری دارند.

ویلای دوبلکس: در این نوع ویلا، ساختمان به دو بخش تقسیم می شود و در بعضی موارد ممکن است اتاق ها در طبقه بالا تعبیه شده باشد و سالن و سرویس بهداشتی در طبقه پایین. این نوع ویلاها طرحی به صورت پلکانی دارند که به منظور زیبایی از طرح های مارپیچ، نیم دایره و سه طرفه استفاده می شود.

ویلای تریبلکس: تریبلکس به معنای سه طبقه است و ویلاهای تریبلکس اغلب دو یا سه طبقه ای هستند. تعداد طبقات بیشتر، فضای زیبایی را که به معرض دید مخاطب می گذارند و متراژ بیشتر باعث شده که از نظر قیمتی در مقایسه با ویلاهای دیگر قیمت بیشتری داشته باشند.

 

مصالح کاربردی در ویلاهای شمال:

 

مصالح مورد استفاده در طراحی ویلا

 

خرید ویلا در نور به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود اما لازم است علاوه بر توجه به شناسنامه ویلا، از مصالح مورد استفاده در ساخت آن و به ویژه نما نیز مطلع شوید. متریال های به کار رفته در ساخت ویلا باید به گونه ای باشد که تحت شرایط مختلف و در معرض باران، رطوبت و تغییرات جوی مقاومت زیادی از خود نشان دهند در غیر این صورت به زودی دچار فرسایش می شوند. سنگ، شیشه، سرامیک، آجر، سیمان، چوب، بایرامیکس، کامپوزیت، بتن، شن و ماسه، الوار و غیره از جمله مصالحی است  که در ساخت ویلا و نمای آن به کار برده می شود.

انواع ویلا در مناطق شمال:

سبک های متفاوت طراحی ویلا در شمال

 

با توجه به شرایط اقلیمی مناطق شمال، ویلاها در دو نوع ویلای ساحلی و ویلای جنگلی وجود دارند و این امکان را به خریدار و اجاره کننده می دهد تا از دو منظره زیبا بهره مند شود. ویلاهای ساحلی رو به دریا قرار دارند منظره تکرار نشدنی را به مخاطب هدیه می کنند و محلی برای آرامش موقت و یا دائمی او و خانواده اش محسوب می شوند. با خرید ویلا در شمال می توانید این لحظات ناب را تجربه کنید.

پیش از خرید ویلای ساحلی قدمت ویلا را مد نظر قرار دهید و همچنین به موضوع پیشروی دریا که به مرور ساحل را تحت تاثیر قرار می دهد اما اگر ویلایی مطابق استاندارد و ضوابط مصوب طراحی و احداث شده باشد، با این مشکلات پیشروی دریا مواجه نمی شود. یکی دیگر از فاکتورهای مرتبط با ویلای ساحلی، استفاده از عایق در کف ویلاها است که باید به صورت اصولی و با رعایت استانداردهای لازم با توجه به اقلیم شمال، انجام شده باشد. 

در حال حاضر تعدادی از ویلاها به صورت  غیر قانونی و یا بدون رعایت ضوابط ساخت و ساز در ابنیه و یا طراحی احداث می شوند و این موضوع در آینده مشکلاتی را به دنبال دارد و چه بسا مشکلات خرید ویلا در شمال متوجه خریدار باشد.

نوعی دیگر از ویلاهای محبوب و پر طرفدار، ویلاهای جنگلی است که در بین درختان انبوه احداث می شوند. خرید ویلا در شمال، حضور در طبیعت و دیدن فضای طبیعی در روحیه افراد بسیار تأثیر گذار است و می تواند محیطی رویایی تلقی شود اما بدون شک بدون دردسر هم نخواهد بود، بالاخره طبیعت همراه با خطر است و یکی از این خطرات حوادث طبیعی مانند باران های شدید و ایجاد سیل خواهد بود. از دیگر خطرات پیش رو نیز وجود حیوانات وحشی و یا حشرات موذی می باشد.

با تمام این تفاصیل هیچ چیزی مطلق به نظر نمی رسد اما آنچه مهم است لذت بردن از زندگی است که شمال آن را برای شما فراهم می کند. در صورتی که برای اجاره و خرید ویلا در شمال به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با مشاوران رویال تی تی  تماس حاصل نمایید.

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها