محوطه سازی در ویلا
blog image

اگر در حال ساخت یک ویلا در شهرهای شمالی هستید یا اگر یک ویلای قدیمی دارید که محوطه آن به یک تغییر جدی نیاز دارد، با یک برنامه متفکرانه می‌توانید برای ویلای نوساز یا قدیمی خود، یک محوطه جذاب و عالی طراحی کنید. با خرید ویلا در شمال و بازسازی محوطه ویلا، علاوه بر اینکه ارزش ساختمان افزایش پیدا می کند، می توانید از فضای خارجی ویلا نیز استفاده بهینه داشته باشید.

 

Flowers

 

 برای مثال یک  ویلا در نوشهر را در نظر بگیرید ، اولین نکته در طراحی محوطه سازی ویلا در نظر گرفتن فضا است. اگر ویلای شما از فضای کوچکتری برخوردار است، سعی کنید فضا را با یک هدف خاص طراحی کنید. این هدف می تواند یک فضای استراحت، یک استخر یا یک فضای سبز باشد. اما اگر فضای محوطه بزرگ است می توانید آن را به بخش های مختلف تقسیم و اهداف متفاوتی را مد نظر قرار دهید. طراحی استخر، باربیکیو، زمین بازی، آبنما، فضای سبز و سایر موارد از جمله ایده هایی هستند که می توانید در محوطه سازی ویلا در نظر بگیرید. با توجه به اینکه ایده های زیادی را می توانید در محوطه ویلا اجرا کنید، ابتدا باید نیازهای خود را در نظر بگیرید، سپس به ترتیب ایده ها را اجرا کنید.

 

بودجه محوطه سازی ویلا

قبل از طراحی محوطه سازی، در نظر گرفتن بودجه مهم است. باید متناسب با بودجه در نظر گرفته شده طراحی را مشخص و اجرا کنید که می تواند با توجه به لوکیشن ویلا در سطوح عالی، متوسط یا ضعیف باشد. به عنوان نمونه اگر قصد خرید ویلا در نور و نوشهر را دارید و میخواهید در مناطق ساحلی و گرانقیمت سرمایه گذاری کنید بالطبع باید برای محوطه سازی ویلایی نیز بودجه‌ قابل توجهی در نظر بگیرید. هزینه های محوطه سازی می تواند به سرعت از کنترل شما خارج شود، بنابراین از هزینه های اضافی خودداری و تنها بر ایده های خود تمرکز داشته باشید.

 

اجرای استخر در محوطه ویلا

 

pool

 

یکی از ایده هایی که خرید ویلا در نور را جذاب میکند ساخت استخر در محوطه ویلا  است. یکی از اهدافی که افراد در شهرهای شمالی ساخت ویلا را آغاز میکنند، استفاده از استخر است. پس از اینکه بودجه کافی را در نظر گرفتید، با توجه به ابعاد محوطه ویلا می توانید استخر را در ابعاد مختلف طراحی کنید. حتی اگر محوطه ویلا فضای کوچکی دارد ساخت استخر امکان پذیر خواهد بود. تنوع در اشکال استخر بسیار زیاد است اما متداولترین نوع استخر به شکل مستطیل است که برای محوطه های کوچک نیز بسیار کاربردی است. اگر استخر را به صورت منحنی و یا اشکال خاصی طراحی کنید، باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید. باید طراحی استخر را متناسب با نیاز افراد خانواده انجام دهید و به قسمت شنای کودکان نیز توجه داشته باشید. متریالی که برای استخر استفاده می شود می‌تواند از انواع سرامیک، کاشی و سنگ، در رنگ های مختلف باشد. طبق برنامه ریزی اولیه، ایده های مختلفی برای محوطه سازی ویلا وجود دارد. زمانی که طراحی استخر را انجام می دهید، به اجرای ایده های دیگر در محوطه سازی نیز توجه کنید.

 

اجرای فواره و آبنما در محوطه ویلا

خریدارانی که خرید ویلا در نوشهر را تجربه کرده اند میدانند که اکثر ویلا ها بسیار کوچک است و شما نمی توانید یک استخر را در آن طراحی کنید، برای تغییر فضا می توانید آبنما را در محوطه اجرا کنید. همچنین اگر محوطه ویلا بسیار بزرگ است، در کنار استخر نیز می توانید به طراحی آبنما فکر کنید. آبنماها در وسط محوطه قرار می گیرند تا فضای مجللی را به ویلا ببخشند حتی آبنماهای مینیمالیستی نیز می‌توانند تغییرات زیادی را در محوطه ایجاد کنند. برخی از آبنماها قابلیت جابجایی دارند و با تعویض ویلا می توانید آبنما را نیز به جای دیگر منتقل کنید. آبنماها همراه با فواره هایی که دارند می توانند آرامش را در فضا طنین انداز کنند. 

 برای ایجاد جذابیت بیشتر در آبنماها در شب، می توانید از انواع نورپردازی در آبنما استفاده کنید. نورپردازی ها که از طریق ال ای دی ها انجام می شود، در شب زیبایی آبنما را بیشتری می کنند. معمولاً آبنماها در متریال های مختلف و با شکل های زیبا به صورت یک یا چند طبقه ساخته می شوند.

 

اجرای شومینه در محوطه ویلا

یکی از اهداف خرید ویلا در شمال دورهمی های دوستانه است که در فصول سرد سال نیز می تواند خاطرات خوشی را بسازد. شومینه در محوطه نه تنها یک نقطه کانونی محسوب می شود، بلکه زیبایی ویلا را در شب بیشتر می کند. شومینه در محوطه را می توانید با متریال های مختلف و سبک های متفاوت اجرا کنید. به دلیل اینکه شومینه به طور مستقیم در برابر شرایط آب و هوایی قرار دارد، باید از جنس مقاومی انتخاب شود. از طریق شومینه با یک تیر دو نشان بزنید. برخی از شومینه ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که می‌توان از آنها به عنوان باربیکیو نیز استفاده کرد. آنها می توانند برقی، نفتی و گازی باشند، ابعاد شومینه نیز به فضایی که در نظر گرفته اید، بستگی دارد. گاهی اوقات شومینه را می توانید به صورت ثابت طراحی و اجرا کنید اما دیگر نمی توانید آن را به مکان دیگر منتقل کنید.

 

شومینه

 

اجرای باربیکیو در محوطه ویلا

در تمام محوطه ها، طراحی باربیکیو جزئی جدایی ناپذیر است. حتی در فضاهای کوچک نیز باربیکیوها در ابعاد کوچک قابل اجرا هستند. پس از خرید ویلا در شمال در انتخاب یک باربیکیو برای محوطه ویلای خود باید به نوع سوخت آن دقت داشته باشید. با توجه به اینکه شهرهای شمالی پاییز و زمستان های بسیار سرد دارند، دسترسی به سوخت بسیار مهم است. آنها در انواع برقی، گازی و ذغالی، در ابعاد متفاوت، در اشکال رومیزی، توکار، قابل حمل یا ایستاده، با جنس های متفاوت ساخته می شوند. آنها اغلب از آهن، چدن و آلومینیوم ساخته می شوند که معمولاً جنس آهن به دلیل اینکه در شرایط آب و هوای مقاومت بالایی دارد انتخاب مناسب تری است. باربیکیو باید به سرعت گرم و به سرعت سرد شود، نظافت آسان و روشن شدن سریع، از دیگر مزیت‌های یک باربیکیو در محوطه است.

 

اجرای فضای سبز در محوطه ویلا

جدا از این که فضای سبز می تواند با سلامت جسم و جان افراد مرتبط باشد، زیبایی ویلا را نیز دو چندان می کند. برای مثال شهر نور در شمال شهری است سرسبز که در جای جای این شهر می توان ویلاهایی با محوطه های زیبا و چشم نواز دید. اولین نکته پس از خرید ویلا در نور برای اجرای فضای سبز در محوطه ویلا، طراحی منحصر به فرد است که باید با توجه به المان هایی که در محوطه وجود دارند از جمله استخر، آبنما، باربیکیو، شومینه، پارکینگ، فضای بازی کودکان و محل رفت و آمد انجام شود. 

پس از اینکه بخش هایی که باید فضای سبز انجام شود، مشخص شد، اینک باید انواع گیاهان را انتخاب کنید. برای محوطه ویلا باید گیاهانی را انتخاب کنید که در شرایط آب و هوایی موجود، امکان رشد داشته باشند. گیاهان بومی بهترین انتخاب برای محوطه ویلا در شهرهای شمالی هستند، چرا که به این شرایط آب و هوایی سازگار هستند و می توانند سرسبزی بیشتری را به محوطه ببخشند. برای جداسازی از فضای سبز با دیگر فضاها نیز می توانید از انواع نرده ها استفاده کنید. نرده های چوبی یا فلزی به تمیز بودن محوطه کمک بسیاری می کنند. برای جذابیت بیشتر فضای سبز نیز می توانید از انواع نورپردازی ها استفاده کنید تا با چیدمان میز و صندلی، چند ساعتی را در شب در کنار اعضای خانواده و دوستان سپری کنید.

 

با خرید ویلا در شمال محوطه سازی ویلا را با المان های خاص، جذاب تر کنید. با در نظر گرفتن باربیکیو، آبنما، شومینه، استخر، فضای سبز و سایر قسمت ها محوطه ساده را به یک محوطه کاربردی تبدیل کنید و از هوای دلپذیر شمال لذت ببرید. در نظر گرفتن یک فضای نشیمن، پارکینگ، گلخانه یا زمین بازی نیز می تواند محوطه ویلا را از تمام لحاظ تکمیل کند. 

رویال تی تی با برخورداری از مهندسین و کارشناسان خبره در حوزه معماری و عمران میتواند در ساخت ویلا و محوطه سازی آن کمک شایانی به شما بکند. با مشاوره از کارشناسان ما بهترین ویلا و بهترین محوطه سازی را برای خود داشته باشید.

 

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها