ارزان‌ترین روش ساخت ویلا در شمال
blog image

داشتن یک ویلا رؤیایی همیشه ساده نیست. گاهی نیاز است برای داشتن ویلای رؤیایی و دلخواه در شمال خودتان آستین بالا بزنید و چیزی را که همیشه می‌خواستید بسازید. اما ممکن است به خاطر هزینه‌ها و کارهای زیادی که برای ساخت یک ویلا باید انجام دهید هنوز دست به کار نشده باشید. اما اگر روش‌های ارزان ساخت ویلا در شمال را بدانید همه چیز ساده‌تر خواهد بود.

قبل از شروع هر ساخت و سازی افراد بودجه مورد نیاز برای ساخت آن سازه را در نظر می‌گیرند و به روش‌های متفاوت برای کاهش بودجه فکر می‌کنند. در این مقاله از رویال تی‌تی، ارزان‌ترین روش ساخت ویلا در شمال را بررسی می‌کنیم.

 

ویلا بخریم یا بسازیم

بسیاری از افراد در این دوراهی می‌مانند که برای داشتن یک استراحتگاه عالی در شمال بهتر است یک ویلای آماده بخرند و یا اینکه ویلای رؤیایی خودشان را بسازند؟ برای آنکه به پاسخ این سؤال برسید چند مورد را از قبل بررسی کنید.

اول بودجه مورد نظر خودتان را تعیین کنید ساخت ویلا در شمال لزوماً یک گزینه گران‌تر نیست؛ اما باید هزینه‌های مختلف را از قبل در نظر بگیرید و بر طبق آن بودجه‌بندی کنید. مشخص است خرید ویلا سریع‌تر است پس اگر زمان برایتان مهم است سراغ ساخت و ساز نروید و در نهایت ساخت ویلا می‌تواند با تمام جذابیت‌هایش کمی دردسر هم داشته باشد.

 

عوامل مؤثر برای ساخت ویلای ارزان

برای کم کردن هزینه‌های ساخت ویلا در شمال اصلاً نیازی نیست از کیفیت سازه کم کنید؛ بلکه کافی است کمی درباره روش‌های ساخت و ساز ویلا بدانید تا بهترین و ارزان‌ترین روش را پیدا کنید. در ادامه مهم‌ترین عواملی که در هزینه‌ها نقش دارند را بیان کرده‌ایم.

 

انتخاب زمین مناسب

بسیار مهم است که بتوانید یک زمین مناسب در یک منطقه مناسب پیدا کنید. زمین بخش نسبتاً بزرگی از هزینه‌های شما را در برمی‌گیرد. برای کاهش هزینه می‌توانید خرید زمین را با کمک افراد مجرب مانند کارشناسان رویال‌تی‌تی انجام دهید. ما به شما کمک می‌کنیم تا با توجه به بودجه‌ای که دارید بهترین زمین را در شمال پیدا کنید.

برخی از مناطق شمال مانند رویان، نوشهر، نور و ایزدشهر شهرت زیادی دارند. این مناطق پرطرف‌دار مکان‌هایی عالی برای استراحت و گردش هستند و به همین دلیل افراد زیادی از سایر نقاط ایران به این مناطق می‌آیند تا ویلایی برای خود تهیه کنند.

برای آنکه هزینه‌های خود را کم کنید باید به‌خوبی جست و جو کنید. به‌خصوص در مناطق پرطرف‌دار که معاملات و ساخت و ساز در آنها بیشتر است. برای مثال خرید زمین در نور یا مناطق آن اطراف می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. شاید شما  اطلاع دقیقی در زمین‌ها و امکانات این مناطق نداشته باشید پس نیاز است قبل از هر چیزی کمی اطلاعات به دست بیاورید.

 

building

 

ابعاد مناسب برای ویلای رؤیایی

ممکن است در نگاه اول دلتان یک ویلای بسیار بزرگ و لوکس بخواهد؛ اما واقعیت این است که هرچه ابعاد ویلا بزرگ‌تر باشد ساخت آن هزینه بیشتری خواهد داشت. بنابراین قبل از ایده‌پردازی و انتخاب طرح برای ویلا همه چیز را بررسی کنید. اگر می‌خواهید از مخارج خود کم کنید شاید لازم باشد به یک ویلای نقلی اما زیبا قانع باشید.

برای طراحی داخلی و یا نمای بیرونی با افراد خبره مشورت کنید و همه چیز را بسنجید. خوب است حتی از قبل مبلغی را برای مخارج برنامه‌ریزی نشده در نظر بگیرید تا بعدها به مشکل بر نخورید.

 

ویلای دوبلکس ضروری نیست

یکی از ارزان‌ترین روش‌های ساخت ویلا در شمال ساختن یک واحد مینیمال، مدرن و زیبا اما در یک طبقه است. قطعاً افزایش طبقات می‌تواند هزینه‌های ساخت را بالا ببرد.

قبل از انتخاب طرح ویلا به نیازهای خود فکر کنید آیا واقعاً به یک ویلای دوبلکس یا تریپلکس نیاز دارید؟ شاید به جای آن بخواهید به خرید ویلای ساحلی فکر کنید. بنابراین قبل از هر چیز اولویت‌های خود را تعیین کنید و بر طبق آنها بودجه خود را تقسیم‌بندی کنید. برای طراحی از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید تا بتوانید طراحی ویلا را به بهترین شکل بهینه کنید.

برای ساخت یک ویلای فلت بسیاری از هزینه‌ها مانند میله‌گرد، هزینه بتن‌ریزی و هزینه ساخت سقف کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل انتخاب این نوع از معماری می‌تواند هزینه زیادی را از روی دوش شما بردارد. علاوه بر آن در ادامه برای خرید وسایل داخل خانه نیز کمتر هزینه خواهید کرد.

 

محوطه‌سازی شیک و مقرون به صرفه

شمال به دلیل داشتن طبیعت زیبا محبوب است به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال خرید زمین جنگلی هستند. حتی در غیر این صورت فضا سازی اطراف ویلا برای داشتن جلوه زیبا و طبیعی برای صاحبان ویلا اهمیت زیادی دارد.

البته این همه زیبایی در فضاسازی ویلاها کم‌هزینه نخواهد بود. برای داشتن یک فضای زیبا به غیر از کاشت گیاهان نیاز به خرید مصالح مختلف برای فضاسازی خواهید داشت. هرچه این فضاسازی پر زرق و برق‌تر باشد هزینه آن بیشتر است.

البته اصلاً نگران نباشید. کم‌هزینه بودن به معنای این نیست که نمی‌توانید یک فضای زیبا و شیک داشته باشید. فقط از آیتم‌های بسیار پرخرج و گران دوری کنید. می‌توانید با کمی سلیقه ایده‌های شیک و ساده‌ای را پیاده‌سازی کنید تا هم هزینه خود را کاهش دهید و هم نتیجه عالی به دست آورید.

 

garden

 

نقش مصالح را دست کم نگیرید

هزینه عمده دیگر برای ساخت ویلا در شمال هزینه مصالح است. با توجه به تورم موجود در کشور هر زمان ممکن است قیمت مصالح ساختمانی تغییر کند؛ بنابراین باید از قبل آماده این موضوع باشید. بخشی از هزینه مصالح را با انتخاب طرح و نقشه مناسب می‌توانید کاهش دهید.

لازم نیست حتماً از گران‌ترین مصالح استفاده کنید تا کیفیت مورد نظر خود را به دست آورید. مصالح باکیفیت اما به‌صرفه‌تر را انتخاب کنید. برای مثال گاهی یک جنس سنگ تنها به دلیل لوکس بودن هزینه‌بر است اما کیفیت آن تفاوت چندانی با سایر مصالح ندارد.

هرگز از کیفیت ساخت ویلای خود کم نکنید. امنیت اهمیت بسیار زیادی دارد. برای آنکه هزینه خود را کاهش دهید می‌توانید در استفاده از برخی مصالح مقاوم مانند آهن‌آلات از فلزات دست دوم که قبلاً در پروژة دیگری مورد استفاده بوده‌اند استفاده کنید. البته برای این کار حتماً لازم است با شخصی که تجربه بیشتری دارد مشورت کنید تا دچار اشتباه نشوید.

شاید از قبل به این موضوع فکر نکرده باشید؛ اما محل ساخت ویلا می‌تواند بر هزینه حمل و نقل مصالح ساختمانی هم تأثیر بگذارد. شاید خرید ویلا در منطقه‌ای کوهستانی و خوش آب و هوا ساده باشد اما ساخت و ساز ویلا در چنین مناطقی سختی‌هایی دارد.

اگر مسیر رسیدن به ویلا در کوهستان طولانی و در ارتفاع زیاد باشد باید هزینه بیشتری برای حمل مصالح تا آن منطقه بپردازید که خوب است از قبل در نظر داشته باشید.

 

modern_house

 

داشتن یک ویلا برای روزهای تعطیل، سفرهای خانوادگی، گشت و گذار در طبیعت زیبای شمال و ساختن خاطرات زیبا باعث می‌شود بسیاری از مردم برای خرید ویلا در مناطق زیبای شمال مانند رویان، ایزدشهر یا نور مشتاق باشند اما ساخت یک ویلای شخصی می‌تواند کاملاً متفاوت باشد.

اینکه در جریان تمام جزئیات ساخت ویلای خود در شمال باشید بسیار لذت‌بخش است؛ اما باید حوصله انجام کارهای ساخت ویلا را هم داشته باشید. در نهایت اگر قصد ساخت ویلا در شمال را دارید از قبل به تمام هزینه‎‌ها فکر کنید و بودجه خود را تقسیم‌بندی کنید. در این مطلب از رویال‌تی‌تی ارزان‌ترین روش ساخت ویلا در شمال را بررسی کردیم تا با استفاده از این راهکارها بتوانید با هزینه کمتر ویلای رؤیایی خود را بسازید.

 

دیدگاه ها