پاسخ به سوالات رایج در رابطه با لوله کشی خانه
blog image

لوله کشی مناسب یکی از جنبه های ضروری هر خانه است. با این حال، سیستم‌های لوله‌کشی می‌توانند پیچیده باشند، چه در خانه‌ای در شهر نور زندگی کنید و چه در یک آپارتمان در نوشهر، صاحبان خانه اغلب در مورد نگهداری، تعمیر و عملکرد آنها سوالاتی دارند. در این مقاله به سوالاتی رایج در این زمینه می پردازیم تا به شما در درک بهتر سیستم لوله کشی و نحوه نگهداری آن کمک کند.

 

چگونه می توانم از گرفتگی فاضلاب جلوگیری کنم؟

گرفتگی فاضلاب یکی از مشکلات رایج لوله کشی است. برای جلوگیری از آنها، توصیه میشود از ریختن چربی، تفاله قهوه یا مواد غذایی،دستمال توالت، مو و سایر زباله ها در فاضلاب خودداری کنید. از توری ها یا صافی برای جلوگیری از ورود مواد جامد در لوله های سینک و فاضلاب استفاده کنید. در صورت گرفتگی جزئی لوله ها روش های خانگی ساده ای هستند که میتوانید بکار بگیرید تا آن را برطرف کنید از جمله استفاده از آب جوش، سرکه و جوش شیرین یا لوله بازکن ها.

 

هدف از انحنای لوله زیر سینک چیست؟

انحنای لوله در زیر سینک ها یا به اصطلاح P-trap از ورود گازهای فاضلاب به فضای داخل خانه جلوگیری می کند و مقدار کمی آب را به دام می اندازد که به عنوان یک مانع بین خانه و سیستم فاضلاب عمل می کند. شکل خمیده P-trap اجازه می دهد تا آب جمع شود و یک مهر و موم ایجاد کند که مانع از ورود بوی بد به خانه شما می شود. علاوه بر این، زباله هایی را که می تواند سیستم لوله کشی شما را مسدود کند، جمع آوری می کند و به حفظ زهکشی مناسب و جلوگیری از مشکلات احتمالی کمک می کند.

 

p-trap

 

در صورت نشتی چه کاری باید انجام دهم؟

در صورت نشتی شیرآلات، بسیار مهم است که به سرعت عمل کنید. در صورت نیاز با قطع منبع آب منطقه آسیب دیده یا کل خانه خود شروع کنید. این به جلوگیری از آسیب بیشتر کمک می کند. در مرحله بعد، از حوله ها، سطل ها یا سایر مواد جاذب برای جلوگیری از نشت استفاده کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که وسایل برقی در حالتی ایمن از آب دور باشند تا خطر برق گرفتگی نباشد. اگر نشتی از وسیله ای مانند شیر آب یا توالت باشد، ممکن است بتوانید با بستن شیر قطع کننده آن وسیله، به طور موقت آن را متوقف کنید. میتوانید قسمت آسیب دیده را با چسب های مخصوص یا تعویض لوله به طور کامل تعمیر کنید با این حال، توصیه می شود با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید تا وضعیت را ارزیابی کند و تعمیرات لازم را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که نشتی به درستی رفع شده و منجر به مشکلات مهم تری نمی شود.

 

چگونه می توانم از یخ زدگی لوله ها در زمستان جلوگیری کنم؟

برای جلوگیری از یخ زدگی لوله ها، لوله های در معرض دید را با استفاده از عایق‌های فوم پلاستیکی مخصوص عایق بندی کنید. آب باقی مانده در لوله‌ها را تخلیه کنید تا احتمال یخ زدگی را کاهش دهید. سعی کنید لوله های پوسیده را شناسایی و تعمیر کنید تا در صورت یخ زدگی جزئی، باعث ترکیدگی و نشتی نشود. در صورت ایجاد یخ زدگی میتوانید با استفاده از حوله گرم، سشوارهای صنعتی یا در موارد مخصوص از نوارهای گرمایشی این مشکل را برطرف کنید. 

 

freeze

 

تفاوت بین آب سخت و آب نرم چیست؟

آب سخت حاوی سطوح بالایی از مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است که می تواند منجر به تجمع رسوب آهک در لوله ها و لوازم خانگی شود. از طرف دیگر، آب نرم مواد معدنی کمتری دارد و خطر تجمع رسوب را کاهش می دهد.

 

 مطالب مرتبط:

 آیا سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات هنوز یک سرمایه گذاری مطمئن است؟

 

آیا می توانم نشتی شیر آب را خودم تعمیر کنم؟

بله، شما اغلب می توانید یک شیر آب نشتی دهنده را خودتان تعمیر کنید. چکه کردن شیر آب معمولاً به دلیل فرسوده بودن واشر یا حلقه داخل شیر است. منبع آب شیر آب را ببندید، دسته را جدا کنید و قسمت فرسوده را با یک قطعه جدید جایگزین کنید یا رسوب زدایی انجام دهید. دهانه را دوباره جمع کنید، منبع آب را روشن کنید. چکه کردن باید متوقف شده باشد.

 

leak

 

آیا استفاده از پاک کننده های شیمیایی بی خطر است؟

نه، پاک کننده های شیمیایی فاضلاب ایمن نیستند. آنها می توانند برای سیستم لوله کشی شما و همچنین برای محیط زیست و سلامت شما مضر باشند. این مواد شیمیایی می توانند لوله ها را خورده و به طور بالقوه باعث نشتی یا آسیب های گسترده تر شوند. علاوه بر این، دود و باقی مانده از این پاک کننده ها در صورت استنشاق یا لمس می تواند خطرناک باشد. بهتر است از روش های جایگزین استفاده کنید یا با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید تا گرفتگی ها را با خیال راحت پاک کنید.

 

در پایان، درک مفاهیم پایه لوله کشی می تواند به شما در رسیدگی به مسائل رایج و حفظ موثرتر سیستم لوله کشی کمک کند اما اگر در مورد مشکلی مطمئن نیستید، کمک گرفتن از یک فرد متخصص بهترین راه برای اطمینان از تعمیرات مناسب و جلوگیری از عوارض بیشتر است.

 

برچسب ها
ثبت دیدگاه
دیدگاه ها