شهرک فردوس رویان، شیک و منحصربه‌فرد
blog image

هر چه زمان بیشتری می‌گذرد به تعداد ساختمان‌ها، ویلاها و شهرک‌های لوکس در شمال ایران اضافه می‌شود. شهرک‌های ساحلی و جنگلی با داشتن امکانات زیاد و زیبایی فراوان طرف‌داران زیادی دارد. یکی از شهرک‌های مشهور و زیبا در استان مازندران، شهرک فردوس رویان است.

این شهرک با داشتن ویلاهایی با معماری متفاوت، فضاسازی شیک و زیبا و امکانات خاص به یکی از مشهورترین شهرک‌های مازندران تبدیل شده است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره شهرک لوکس فردوس بدانید.

 

شهرک فردوس کجاست

 

اگر به دنبال خرید ویلا در یک شهرک معتبر و مشهور هستید، شهرک فردوس در استان مازندران یکی از بهترین‌ها است. این شهرک در جاده ساحلی رویان به نوشهر قرار گرفته است. اهالی شهرک فردوس هم به ساحل اختصاصی در شمال شهرک و هم به منطقه جنگلی در جنوب شهرک دسترسی دارند.

این شهرک فاصله کمی با شهر رویان دارد. در نتیجه دسترسی به امکانات شهری رویان مانند مراکز خرید و مراکز تفریحی آن برای اهالی شهرک فردوس وجود دارد. همچنین شهرک فردوس فاصله ۲۰ دقیقه‌ای تا شهر نور و ۴۰ دقیقه‌ای تا شهر نوشهر دارد. هر دو این مناطق جزو مناطق مشهور برای خرید ویلا در شمال هستند.

 

شهرک فردوس در رویان

 

تاریخ ساخت شهرک فردوس رویان

 

یکی از ویژگی‌های شهرک فردوس که باعث می‌شود توجه افراد معتبر زیادی به این مکان جلب شود قدمت و اصالت شهرک است. شهرک فردوس در سال ۱۳۴۲ توسط یکی از بهترین معماران آن زمان، مرحوم امیر نصرت منقح، ساخته شد.

این شهرک از دو منطقه مجزا از هم تشکیل شده است که توسط جاده از هم جدا شده‌اند. منطقه شمالی بخش ساحلی شهرک را تشکیل داده است. این منطقه نسبت به بخش جنوبی شهرک فردوس فضای کمتری به خود اختصاص داده است. تنها حدود ۱۰ هکتار از شهرک در بخش شمالی قرار گرفته است.

بخش جنوبی شهرک بزرگ‌تر و حدود ۵۰ هکتار است. این بخش شامل نواحی جنگلی است. هر دو بخش درب ورودی مجزا از هم دارند. البته این دو بخش به واسطه یک زیرگذر به هم متصل شده‌اند. بنابراین ساکنان بخش جنوبی و شمالی می‌توانند از امکانات هر دو قسمت بهره ببرند.

 

سبک ویلاها در شهرک فردوس

 

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم. شهرک فردوس قدمت زیادی دارد. در آن زمان اکثر ویلاها به سبک ویلاهای انگلیسی و ویلاهای فلت آمریکایی طراحی می‌شدند؛ هرچند بعدها ویلاهای نوساز بیشتری در شهرک ساخته شد. بسیاری از این ویلاها با طراحی مدرن و خاص خود چهره شهرک را حتی از قبل هم جذاب‌تر کرده‌اند.

بیش از 300 پلاک در شهرک وجود دارند. متراژ ویلاهای شهرک فردوس رویان از ۱۰۰۰ تا بعضاً ۲۰۰۰ متر است. در شهرک اجازه ساخت ویلا با ارتفاع بیش از ۵ متر و در کنار جاده ویلا با ارتفاع بیش از ۵/۷ متر وجود ندارد. این موضوع باعث می‌شود دید هیچ‌کدام از ویلاها خراب نشود و ساختار شهرک یکدست و زیبا باقی بماند.

هرچند که هیچ‌کدام از ویلاها اجازه ساخت استخر روباز و یا روبسته را ندارند اما وجود یک استخر عمومی برای اعضای شهرک این نیاز را برای ساکنان آنجا تأمین کرده است. 

 

شهرک فردوس در رویان

 

فضاسازی شهرک

 

با وجود ویلاهای لوکس و بی‌نظیر، شهرک فردوس قطعاً فضاسازی جذابی هم دارد. در تمام طول سال به فضای شهرک رسیدگی می‌شود. گیاهان زیبا و منحصربه‌فردی در فضای شهرک کاشته شده‌اند که بعضاً عمر زیادی دارند.

برای رسیدگی به گیاهان محوطه و تأمین گل و گیاه مورد نیاز تعدادی باغبان با همکاری یک مؤسسه در شهرک مشغول به کار هستند. البته هر ویلا می‌تواند برای محوطه اطراف خودش از یک باغبان کمک بگیرد.

یک خیابان اصلی تمام فضای شهرک را به هم وصل می‌کند و خیابان‌های فرعی هم ویلاها را به خیابان اصلی وصل می‌کنند. همچنین امکاناتی مانند زمین‌بازی و آلاچیق‌های زیبا با طراحی خاص، برای استراحت اهالی در فضای شهرک طراحی شده است.

علاوه بر این شهرک فردوس امنیت بسیار خوبی دارد. درب اصلی شهرک از تکنولوژی پلاک‌خوان برای بررسی و کنترل رفت و آمد استفاده می‌کند. به‌علاوه یک تیم ۵۰ نفره از نگهبانان همیشه مراقب رفت و آمد و امنیت شهرک هستند. رفت و آمد مهمان‌ها به شهرک نیز با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر است. این شرایط باعث شده شهرک فردوس یک شهرک برند و مکانی عالی برای خرید زمین در شمال باشد.

 

امکانات شهرک

 

در مشاعات شهرک فردوس امکانات زیادی برای رفاه ساکنان وجود دارد. زمین‌بازی کودکان، وسایل ورزشی، زمین تنیس، بدمینتون و والیبال، پارک عمومی و استخر عمومی در بخش شمالی از جمله امکانات شهرک است که تمام افراد شهرک می‌توانند از آنها استفاده کنند.

 فضای شهرک به‌گونه‌ای است که پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در آن بسیار لذت‌بخش است. می‌توانید ساعاتی از روز را به گشت و گذار، ورزش و استراحت در فضای شهرک بپردازید و اصلاً خسته نشوید.

 

شهرک فردوس در رویان

 

قیمت خرید ویلا در شهرک فردوس

 

ویلاهای موجود در شهرک همگی خاص و لوکس هستند بنابراین برای خرید ویلا در شهرک فردوس رویان باید بودجه زیادی را در نظر بگیرید. هرچند با توجه به متراژ، موقعیت و قدمت هر واحد قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود.

به طور معمول واحدهایی که در بخش شمالی شهرک واقع شده‌اند پرطرف‌دارتر هستند و از آنجایی که تعداد آنها به نسبت کمتر است قیمت بیشتری دارند. برای خرید ویلا در بخش شمالی باید چیزی بین ۴۰ تا ۶۰ درصد بیشتر هزینه کنید.

تمام ویلاها در شهرک سند دارند. ویلاهای قدیمی‌تر و بااصالت‌تر سند شاهنشاهی شخصی دارند که به‌راحتی قابل خرید و فروش و واگذاری است. اما ویلاهای نوساز سند تک برگ عرصه و ایان ۶ دانگی دارند که آن هم مشکلی برای خرید و فروش و واگذاری ندارد.

نکتۀ دیگری که قبل از خرید باید به آن توجه کنید هزینه‌های جانبی نگه‌داری ویلا در شهرک فردوس است. برای رسیدگی به محوطه و امور شهرک هرکدام از اعضای شهرک باید به صورت سالانه شارژ و مالیات مربوط به ویلای خود را پرداخت کنند. مالیات با توجه به قدمت هر ویلا محاسبه می‌شود و برای ویلاهای نوساز بیشتر است.

 

شهرک‌های لوکس رویان

 

شهرک فردوس رویان یکی از لوکس‌ترین و اصیل‌ترین شهرک‌ها در منطقه است اما تنها شهرک لوکس در رویان نیست. اگر قصد خرید ویلا در نور ، نوشهر ، رویان و یا سایر مناطق مازندران دارید خوب است شهرک‌های لوکس مختلف را با هم مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 از جمله شهرک‌های مشهور در منطقه رویان می‌توان به شهرک شقایق، شهرک سینا، شهرک مهندسین، شهرک دریا شهر، شهرک اربابان و شهرک صدف اشاره کرد. قبل از هر کاری امکانات، هزینه‌ها، مسیر دسترسی و اعتبار این شهرک‌ها را با هم مقایسه کنید.

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها