دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر رویان
blog image

قدیمی‌ها شهر رویان را با نام علمده می‌شناسند. شهری زیبا با مناظر طبیعی کم‌نظیر که در غرب مازندران جایی بین دو شهر نور و نوشهر و در نزدیکی دریای خزر جا خوش کرده است. جاذبه های رویان بسیار زیاد و متنوع هستند و به همین دلیل این شهر یکی از توریستی‌ترین نقاط مازندران است. احتمالاً به خاطر همین موضوع است که خرید ویلا در رویان از محبوبیت بسیاری برخوردار است. اگر می‌خواهید با نقاط گردشگری و جاذبه های رویان بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله از رویال تی‌تی با ما همراه باشید.

 

جنگل گلندرود

 

هیچ چیز مانند قدم زدن در میان درختان سر به فلک کشیده و سرسبز نمی‌تواند طرف‌دارهای طبیعت را سر ذوق بیاورد. یکی از جنگل‌های محبوب شمال ایران گلندرود است که تنها ۱۸ کیلومتر با شهر رویان فاصله دارد. وقتی به جنگل گلندرود می‌روید، می‌توانید دیدن آبشار زیبای آب پری را هم در برنامه خود بگنجانید. این آبشار در یک پارک جنگلی زیبا و با امکانات مناسب قرار دارد که فاصله چندانی با جنگل گلندرود ندارد.

نکته‌ای که جنگل گلندرود را به یکی از بهترین جاذبه های رویان تبدیل می‌کند، آب‌وهوای خنک و دلنشین آن است. به‌علاوه وجود امکانات رفاهی خوب مانند اقامتگاه‌های مناسب و هتل‌های باکیفیت در نزدیکی گلندرود باعث می‌شود خیال مسافرین راحت‌تر باشد و سفر به این مکان زیبا برای کودکان و افراد سالمند هم ممکن باشد.

پارک‌های جنگلی پرشمار دیگری هم در اطراف این منطقه وجود دارند که همگی دیدنی هستند و با آغوشی باز منتظر مسافران شهر رویان هستند. از میان این پارک‌های جنگلی می‌توان به پارک جنگلی کشپل رویان اشاره کرد که بین شهر رویان و نور قرار دارد. این پارک جنگلی در روزهای بارانی با مه غلیظ و خنک از مسافران پذیرایی می‌کند.

 

رویان

 

روستا و آب گرم لاویج

 

گشت‌وگذار در طبیعت اطراف رویان می‌تواند خاطرات ماندگاری را برای شما رقم بزند. اصلاً بسیاری از افراد خرید ویلا در شمال را به خاطر همین طبیعت‌گردی‌ها دوست دارند. در پنجاه کیلومتری شهر رویان می‌توانید از روستای لاویج دیدن کنید که به آب گرم و عسل‌های مرغوبش شهره است. روستای لاویج در منطقه‌ای با ارتفاع بالا نسبت به آب دریا قرار گرفته و به همین دلیل در تمام طول سال آب‌وهوای نسبتاً خنکی دارد و برای فرار از گرمای تابستان ایده‌آل خواهد بود.

اما به جز آب‌وهوای دلنشین، ویژگی خاص دیگر این روستا آب گرم معروفش است که در نظر بسیاری از مردم خواص دارویی دارد و به همین دلیل گردشگران زیادی را به این روستا می‌کشاند. در این روستا چهار مجموعۀ آب گرم وجود دارد و از آنجا که گردشگران زیادی برای استفاده از آنها به روستای لاویج می‌روند، امکاناتی مانند دوش، استخر و حوضچه هم در این مجموعه‌ها فراهم شده است.

اگر به این روستا بروید می‌توانید یک جاذبه دیدنی دیگر را هم ببینید که کمی متفاوت و البته کمی هم بامزه است. این دیدنی درواقع یک سنگ است که از دور شبیه به یک فیل به نظر می‌رسد به همین دلیل به آن فیل سنگی می‌گویند. افسانه‌ای هم در این باره در بین مردم محلی وجود دارد که می‌گوید روزگاری امام حسن به این دیار سفر کرده بوده است؛ در همین زمان فیلی را از هندوستان به این روستا آورده بودند که باعث ترس و وحشت مردم می‌شده. امام حسن با عصای خود اشاره‌ای به فیل کرده و فیل در دم به سنگ تبدیل شده است.

 

روستا و آب گرم لاویج

 

آبشار کپ

 

برای دیدن یکی دیگر از جاذبه های رویان باید از این شهر خارج شده و ۴۵ کیلومتر به طرف روستای کپ حرکت کنید. این آبشار در دل جنگل قرار دارد و اگر در فصل بارانی از آن دیدن کنید احتمالاً با مه غلیظ و زیبا احاطه شده است. می‌توانید از دیدن آبی زلال که از روی سنگ‌های جلبک‌زده به پایین سر می‌خورد لذت ببرید.

خود روستای کپ هم دیدن دارد. خانه‌های روستا اغلب قدیمی هستند و بافت بکر و دست‌نخورده آن ارزشی تاریخی دارد. می‌گویند قدمت حمام روستا به صد سال می‌رسد و البته دو امامزاده قدیمی با نام‌های امامزاده محمد و امامزاده خاتون نیز در این منطقه وجود دارند که دیدن آنها خالی از لطف نخواهد بود.

 

آبشار کپ

 

خانه نیما یوشیج

 

شهر رویان به جز جاهای طبیعی، دیدنی‌های تاریخی هم دارد. برای کسانی که به ادبیات علاقه دارند دیدار با خانه نیما یوشیج، شاعر پرآوازۀ ایرانی، فرصتی بسیار جذاب خواهد بود. برای دیدن این خانه قاجاری تنها کافی است خود را از شهر رویان به روستای یوش برسانید. این روستا محل قرارگیری خانه پدری نیما یوشیج است. 

خانه نیما یوشیج با داشتن پنجره‌های رنگی، دیوارهای آجرکاری شده و سقف‌های منبت‌کاری شده به خودی خود زیبایی چشم‌نوازی دارد. اما وجود وسایل و دست‌نوشته‌های نیما یوشیج در این خانه و مزار او که در وسط حیاط خانه و در کنار مزار خواهرش قرار دارد، بازدید از خانه را دلنشین‌تر می‌کند. 

خود روستای یوش هم از روستاهای خوش آب‌وهوای شمال است که هرکسی را به خرید زمین در شمال تشویق می‌کند. این روستا آب‌وهوایی کوهستانی و خنک دارد و باغ‌های میوه آن جذابیت خاصی به روستا بخشیده است. در نتیجه می‌توانید گشت‌وگذار در روستا را هم ضمن بازدید از خانه نیما یوشیج در برنامه خود قرار دهید.

 

خانه نیما یوشیج

 

کلیسای آنتوان مقدس

 

یکی دیگر از جاذبه های رویان یک کلیسای تاریخی با حدود ۵۰ سال قدمت است که مسیحیان کاتولیک ایران آن را بنا کرده‌اند. این کلیسا که آنتوان مقدس نام دارد، در شهرک ساحلی هایکاشن در شهر رویان واقع شده است. برای ورود به کلیسای آنتوان مقدس باید از چند پله که روبه‌روی ناقوس خانه کلیسا قرار دارند، بالا بروید. پلان ساختمان کلیسا هشت ضلعی است و سقفی گنبدی دارد که گنبد کوچک‌تری روی آن قرار گرفته است.

برای کسانی که به معماری‌های خاص علاقه دارند یا دوست دارند از یک بنای قدیمی و جالب عکاسی کنند، بازدید از کلیسای آنتوان مقدس در شهر رویان جالب خواهد بود. بنابراین اگر به خرید زمین در رویان فکر می‌کنید. حتماً در سفرهای خود به این شهر به این کلیسای زیبا هم سر بزنید.  

 

کلیسای آنتوان مقدس

 

بهترین زمان برای سفر به رویان

 

بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویان فصل بهار و تابستان است. زیرا آب‌وهوای این منطقه در این فصل خنک است و جنگل هم از هر زمان دیگری سرسبزتر و زیباتر است. هرچند برخی مکان‌های گردشگری منطقه در پاییز هم زیبایی خاصی دارند که بسیاری را برای رفتن به آنجا ترغیب می‌کند.

لوازم لازم برای سفر به رویان

برای گشتن در طبیعت پوشیدن لباس مناسب بسیار مهم است؛ کفشی بپوشید که برای پیاده‌روی مناسب باشد و لباسی بپوشید که راحت باشد و در طبیعت حرکت شما را محدود نکند. همچنین اگر در فصل‌های سرد سال سفر می‌کنید با خودتان لباس گرم ببرید. اگر دوست دارید شب را در طبیعت بگذرانید، وسایل لازم مانند چادر، کیسه‌خواب و چراغ‌قوه را هم فراموش نکنید. در ضمن مقداری خوراکی سبک و مقوی و کمی آب برای هر طبیعت‌گردی ضروری است.

فارغ از همه وسایل و لوازم ضروری به یاد داشته باشید که طبیعت از مهم‌ترین سرمایه‌های ما است پس در حفظ آن کوشا باشید و از ریختن زباله، درست کردن آتش در مناطق بکر طبیعی و شکستن درختان خودداری کنید.

 

رویان

 

سفر به شمال به خاطر طبیعت بی‌نظیر، مردمان خونگرم و سواحل زیبای دریای خزر سفری دلنشین و خاطره‌انگیز خواهد بود. احتمالاً به همین دلیل است که خرید آپارتمان در شمال تا این حد پرطرف‌دار است. در این مقاله شما را با تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های رویان آشنا کردیم تا در سفر بعدی خود به آنها سر بزنید و لذت سفر خود را دوچندان کنید.   

برای اطلاعات بیشتر و خرید ویلا در رویان با متخصصان ما در این حوزه در ارتباط باشید .

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها