ویلای جنگلی؛ آرامش در کنار نجوای درختان
blog image

 آیا این دغدغه را دارید که راهی برای رفتن و بودن در طبیعت پیدا کنید؟ زندگی در محیط شهر و دوری از طبیعت پیامدهایی دارد، و چنانچه شما هم مانند دیگران برای رفع این تنش‌ها علاقه‌مند به سفر به استان‌های شمالی ایران و لذت بودن در طبیعت روح‌نواز این مناطق هستید، شاید وقتش رسیده ویلای خودتان را داشته باشید. برای عاشقان طبیعت خرید ویلای جنگلی در شمال، از آن کار‌هایی است که دوست دارند برایش برنامه‌ریزی کنند. 

داشتن یک محل سکونت دائمی در مکان‌های طبیعی، خیال آدم را راحت می‌کند که آخر هفته‌ها و تعطیلات می‌تواند از محیط شهر به طبیعت پناه ببرد. در واقع داشتن ویلا به نوعی بهانه سفر را هم فراهم می‌کند و شاید گاهی از تنبلی ما هم کم کند! داشتن ویلا، علاوه بر این‌که سفر کردن را برای‌مان راحت‌تر می‌کند، یک راه خوب برای سرمایه‌گذاری است. با خرید ویلا، دغدغه‌ای بابت محل سکونت در سفر ندارید، در دراز مدت هزینه‌های اقامت خود را کاهش می‌دهید و سرمایه‌تان را هم به ملک تبدیل کرده‌اید که سود اقتصادی این کار بر کسی پوشیده نیست! 

 

forest

 

چرا خرید ویلای جنگلی در شمال را انتخاب کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مسائل در مورد خرید ویلا در شمال، انتخاب منطقه‌ای است که با روحیه و سلیقه شما سازگارتر است. به طور کلی ویلاهای مناطق شمالی شامل ویلاهای جنگلی، ساحلی و شهرکی می‌شوند. خرید ویلای جنگلی در شمال بیشتر برای کسانی که به طبیعت عشق می‌ورزند، مناسب است. برای انتخاب بین ویلاهای مناطق طبیعی، باید بدانیم هدف ما از خرید چیست.

پس باید فکر کنید شما از آبی دریا بیش‌تر آرامش می‌گیرید یا شاخساران جنگل سبز؟ عطر خاک و چوب باران خورده بیش‌تر شما را آرام می‌کند یا باد خنک ساحل؟ در صورتی که علاقه‌تان را دقیق نمی‌دانید، در ادامه درباره این‌که انتخاب ویلاهای جنگلی برای چه کسانی مناسب‌تر است و ویژگی‌های ویلاهای جنگلی چیست، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما می‌گذاریم و امیدوار هستیم بتوانید انتخاب مناسب‌تری انجام دهید.

 

انتخاب ویلای جنگلی برای چه کسانی مناسب است؟

پژوهش‌ها نشان می‌دهد قابل‌ اطمینان‌ترین کمک‌ برای سلامت ذهن و بدن ما، بودن در طبیعت است. فقط یک ساعت قدم زدن در طبیعت چه اثراتی که بر سلامت ما نمی‌گذارد، چه برسد به سفرهای کوتاه مدت. در اینجا می‌خواهیم مواردی را که به طور خاص در مورد اثرات بودن در جنگل و مزایای آن مطرح شده است بیان کنیم. می‌توانیم از میان موارد بسیار که در اینجا نمی‌گنجد، به طور خلاصه اثرات زیر را مطرح کنیم:

  • تقویت حافظه کوتاه مدت
  • بهبود انرژی ذهنی و کاهش انرژی منفی
  • کاهش استرس (کاهش سطح کورتیزول در بدن)
  • کاهش التهابات بدن (کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های خود ایمنی، افسردگی و سرطان)
  • بهبود تمرکز و توجه
  • افزایش خلاقیت
  • افزایش قدرت بینایی

 

forest_villa

 

مزایای و معایب خرید ویلای جنگلی

ویلاهای جنگلی به طور کل در مقایسه با ویلاهای ساحلی با امکانات مشابه قیمت کمتری دارند. همچنین تنوع قیمت، متراژ و معماری در ویلاهای جنگلی بسیار بالا است. به همین دلیل بسیاری از افراد خرید ویلای جنگلی در شمال را ترجیح می‌دهند. 

البته خرید ویلای جنگلی بدون عیب هم نیست. ویلاهای جنگلی در مناطقی هستند که معمولاً فاصله بیشتری از شهر دارد. به همین دلیل ممکن است دسترسی آنها به امکانات شهری محدود باشد. هرچند برای بسیاری از افراد که بودن در طبیعت را انتخاب می‌کنند این موضوع می‌تواند یک حسن محسوب شود. از طرف دیگر گرم کردن ویلاهای جنگلی در زمستان به انرژی زیادی نیاز دارد و هزینه ‌بر است. همچنین ممکن است جاده‌هایی که به ویلاهای جنگلی می‌رسند در زمستان و بر اثر بارش برف مسدود شوند.

 

خانه روستایی یا ویلای مدرن؟

خیلی‌ها می‌خواهند با دور شدن از شهر، حس آرامش را تجربه کنند. به همین دلیل شاید قرار گرفتن در یک سازه مدرن، برای تغییر روحیه‌شان کافی نباشد و بخواهند حس نوستالژیک بودن در یک سازه روستایی و خاص را تجربه کنند. در مناطق جنگلی، هم خانه‌های روستایی به وفور وجود دارد و هم سازه‌های مدرن. بنابراین می‌توانید به‌راحتی بر حسب علاقه خود یکی را انتخاب کنید. خانه‌های روستایی، معماری متفاوتی دارند و گاهی باغ‌های کوچک هم در حیاط خود دارند. چه کسی لذت چیدن میوه از روی شاخه‌های درخت و خوردن میوه‌های ارگانیک را دوست ندارد؟ 

البته باید در نظر گرفت خانه‌های روستایی سازه‌های قدیمی‌تری دارند و امکانات آن‌ها کم‌تر از ویلاهای مدرن است. به‌خصوص از جهت عایق‌بندی، سرمایش و گرمایش در فصل‌های مختلف، به‌تبع راحتی سکونت در آن‌ها کم‌تر از ویلاهای مدرن است. اما از سوی دیگر این موضوع باعث می‌شود تا قیمت کم‌تری هم داشته باشند.

 

forest_Villa

 

چطور ویلای جنگلی مناسب خود را انتخاب کنیم؟ 

اگر در نهایت تصمیم خود را برای خرید ویلای جنگلی در شمال گرفته باشید، حالا نوبت این می‌رسد که تصمیم بگیرید ویلای خود را در کدام شهر بخرید؟ نوشهر، نور، ایزدشهر، سرخرود و رامسر از شهرهای شناخته شده و توریستی شمال هستند. عوامل مهمی مانند فاصله تا تهران و شهرهای بزرگ، جاذبه‌های گردشگری‌ و همچنین جاذبه‌های طبیعی منطقه و آب ‌و هوای منطقه‌ در انتخاب نهایی شما مؤثر خواهند بود. 

بعد از انتخاب شهر، سؤال‌های دیگر هم پدیدار می‌شوند. کدام قسمت شهر و کدام ویلا را باید انتخاب کنید؟ چه معیارهایی برای انتخاب سازه باید داشته باشید؟ آیا با بودجه‌ای که در اختیار دارید برای خرید کافی است؟ ما برای شما لیستی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای تهیه‌ ویلا در نظر بگیرید فراهم کرده‌ایم: 

  • بودجه‌ شما برای سرمایه‌گذاری
  • اولویت شما برای انتخاب ویلا
  • منطقه و شهری که دوست دارید
  • رشد اقتصادی و گردشگری منطقه
  • کیفیت ساخت سازه ویلا از جمله سرمایش و گرمایش و عایق‌بندی، پی‌ریزی ساختمان و پنجره‌ها 
  • امکانات ساختمان از جمله باغ، استخر و ویو
  • امنیت ویلا و امنیت منطقه
  • شرایط معامله از جمله وضعیت سند و تفکیکی بودن آن، پایان کار، مجوز ساخت و سند رسمی تک برگ

با توجه به ویژگی‌های متعددی که مطرح شد، انتخاب ویلا و اقدام برای خرید آن پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. در این شرایط صرفاً سر زدن و پرس و جو از بنگاه‌های املاک کمک کننده نخواهد بود و شما نیاز به مشاوران قابل اعتماد دارید. برای گرفتن مشاوره حرفه‌ای کافی است با همکاران ما در رویال تی‌تی تماس بگیرید. 

 

 مطالب مرتبط:

 اقداماتی برای حفظ سلامت ملک

 

مقایسه ویلاهای جنگلی و ساحلی

ویلاهای ساحلی معمولا گران‌قیمت‌تر از ویلاهای جنگلی هستند. البته بستگی به منطقه‌ و شهر مورد نظر هم دارد. در شهرهای بزرگ‌تر و توریستی‌تر، قیمت‌ها بالاتر هستند اما در مناطقی که امکانات گردشگری کمتری دارند، ویلاها ارزان‌تر هستند. علت این تفاوت قیمت بین ویلاهای ساحلی و جنگلی چیست؟ 

به طور کلی می‌توان دو عامل را در تفاوت قیمت‌گذاری ویلاهای ساحلی و جنگلی مؤثر و مهم دانست: ۱. دسترسی به امکانات رفاهی ۲. وضعیت اقلیمی. می‌توان گفت معمولاً چون ویلاهای ساحلی فاصله کمی تا امکانات رفاهی و شهری دارند؛ بنابراین این امکان وجود دارد که در تمام فصل‌ها بتوان به‌راحتی از ویلاهای ساحلی استفاده کرد. این موضوع باعث افزایش قیمت ویلاهای ساحلی می‌شود. 

اما زود قضاوت نکنید! با این وجود، ویلاهای ساحلی معایبی دارند که باعث می‌شود خرید ویلای جنگلی در شمال به‌صرفه باشد. در ماه‌های گرم سال، هوای ویلاهای ساحلی شرجی و گاهی غیر قابل تحمل می‌شود که خروج از ویلا و استفاده از ساحل را سخت می‌کند. همچنین ویلاهای ساحلی در محیط‌های شلوغ‌تری قرار دارند. 

در مقایسه، محیط ویلاهای جنگلی دنج‌تر و آرام‌تر هستند، هوای شرجی‌ کم‌تری دارند و خطر تخریب سازه ویلا در اثر رطوبت‌زدگی کم‌تر است. البته ویلاهای جنگلی معمولاً چون به کوهپایه نزدیک‌تر هستند، زمستان‌های سردتری دارند و نسبت به ویلاهای ساحلی از شهر دورتر هستند. پس دسترسی آنها به امکانات رفاهی در فصل‌های سرد سخت‌تر است. 

 

خرید ویلای جنگلی در شمال، با اقبال زیادی از سمت علاقه‌مندان به طبیعت روبه‌رو است. این ویلاها معمولاً در مناطق طبیعی هستند و قیمت مناسب‌تری نسبت به ویلاهای ساحلی دارند. با توجه به مطالبی که گفته شد، هنگام انتخاب ویلای جنگلی، باید به امکانات سرمایشی و گرمایشی آن‌ها و دسترسی به امکانات شهری و فروشگاه‌ها توجه بیش‌تری کرد.

 

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها