برای همیشه از دست تار عنکبوت رهایی یابید
blog image

وجود تار عنکبوت برای هر کسی که تلاش می‌کند خانه‌ای تمیز و مرتب داشته باشد، آزاردهنده است. آنها می توانند در هر جایی از خانه شما از آشپزخانه گرفته تا گوشه های اتاق نشیمن، ظاهر شوند؛ همچنین در شهرهای شمالی مانند نور و نوشهر این موجودات بسیار بیشتر یافت میشوند. اما آنها از کجا می آیند؟ و چگونه می توانید از شر آنها خلاص شوید؟ این وبلاگ را بخوانید تا بدانید چرا تار عنکبوت های مزاحم در خانه شما ظاهر می شوند و چه کاری می توانید برای از بین بردن آنها برای همیشه انجام دهید.

 

cobweb

 

تار عنکبوت چیست؟

تار عنکبوت ها ساختارهای پیچیده و ظریفی هستند که توسط عنکبوت ها تولید و بافته می شوند. این نخ های ابریشمی توسط عنکبوت ها برای اهداف مختلفی از جمله گرفتن طعمه، ایجاد پناهگاه و تخم گذاری استفاده می شود. وقتی به "تار عنکبوت" اشاره می کنیم، معمولاً تارهای عنکبوت رها شده یا استفاده نشده را توصیف می کنیم که در طول زمان از گرد و غبار و زباله انباشته شده اند. این تارهای رها شده اغلب به صورت توده های نامنظم و درهم پیچیده ای از نخ های ریز و ابریشمی ظاهر می شوند و می توان آنها را در مکان های مختلف، هم در داخل و هم خارج از منزل یافت. تار عنکبوت معمولاً با مناطق قدیمی تر و کمتر نگهداری شده مرتبط است و معمولاً در گوشه ها، شکاف ها، سقف ها و مناطق دور از دسترس دیده می شوند.

 

چگونه تار عنکبوت را از بین ببرم و از ظهور دوباره آن جلوگیری کنم؟

تار عنکبوت، چه گوشه‌های اتاق نشیمن و چه در گوشه‌های اتاق زیر شیروانی شما کمین کرده باشد می‌تواند نشانه‌ای از مهمان‌های ناخواسته باشد. در حالی که وجود آنها نشان دهنده یک سیستم کنترل آفات طبیعی در محل است، بسیاری از ما از حضور آن احساس راحتی نمی کنیم.

در اینجا چند نکته مورد تایید متخصصان برای خلاص شدن از شر تار عنکبوت در خانه آورده شده است:

 

 مطالب مرتبط:

 محوطه سازی در ویلا

 

یک برنامه منظم تمیز کردن داشته باشید

اطمینان حاصل کنید که یک فضای زندگی تمیز و عاری از شلوغی را حفظ کنید، زیرا تارهای عنکبوت اغلب در مناطق مغفول مانده ظاهر میشوند. نظافت منزل به صورت مکرر تضمین می کند که تارهای عنکبوت به طور موثر حذف می شوند و فضای زندگی تمیز و دلپذیری را به وجود می‌آورد.

اگر کیسه های تخم عنکبوت در خانه شما ظاهر شد گردگیری منظم و از بین بردن آنها با سموم توصیه شده را فراموش نکنید.



آنها را با جارو دور بریزید یا از جاروبرقی استفاده کنید

برای خلاص شدن از شر تار عنکبوت، باید آن را به آرامی با یک برس جارو کنید که دیوارهای شما را خراش ندهد. تعویض منظم فیلترهای تهویه مطبوع نیز به حذف گرد و غبار از هوا کمک می کند و از ایجاد تار عنکبوت در آینده جلوگیری می کند.

 

remove_cobweb

 

شکاف ها و منافذ را آب بندی کنید

به یاد داشته باشید، کلید کنترل تار عنکبوت نه تنها از بین بردن آن‌ها، بلکه پرداختن به علل ریشه‌ای است. مهر و موم کردن ترک ها و شکاف ها برای دور نگه داشتن این هنرمندان هشت پا لازم است. عایق بندی درست درها و بنجره ها را نیز از یاد نبرید.

 

 مطالب مرتبط:

 اقداماتی برای حفظ سلامت ملک

 

سرکه یا اسانس

به محض اینکه تارهای عنکبوت ظاهر می‌شوند، می‌توانید با استفاده از گردگیر، جارو یا جاروبرقی برای نقاطی که دسترسی به آن‌ها سخت است، آنها را به سرعت و به راحتی از بین ببرید. اگر به بازگشت ادامه دادند، سعی کنید آب را با سرکه یا اسانس معطر مخلوط کنید و به آرامی محل را اسپری کنید. در کمترین زمان به یک خانه بدون تار عنکبوت برمی گردید.

همچنین میتوانید از عطرهای طبیعی استفاده کنید که عنکبوت‌ها از آن متنفرند. اسطوخودوس و نعناع وقتی در اطراف پنجره های بیرونی و حتی زمانی که در حیاط شما کاشته می شوند، عنکبوت ها را دفع می کنند. یک راه حل بدون هزینه، خاموش کردن چراغ های بیرونی در شب است چراکه نورپردازی در فضای باز، دسته های حشرات را مستقیماً به خانه شما جذب می کند و محلی خوبی برای شکار عنکبوت ها فراهم میکند.

 

نکته پایانی در مورد برخورد با تار عنکبوت در خانه شما

با وجود اینکه اکثر عنکبوت های خانگی معمولا آسیبی به ما نمیرساند و حضور آنها حتی میتواند باعث از بین رفتن دیگر حشرات باشد اما تار عنکبوت یک مزاحم نامطلوب است که می تواند زیبایی خانه یا ویلای شما را خراب کند و باعث ناراحتی بشوند. علاوه بر نکات و ترفندهایی که برای دور نگه داشتن آنها توصیه شد میتوانید از انواع سموم موجود در بازار نیز برای این مقصود بهره بگیرید اما توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این سموم در خانه حضور نداشته باشید و یا از ماسک استفاه کنید و آنها را در مکانهایی که مواد غذایی نگهداری میکنید مصرف نکنید.

 

برچسب ها
ثبت دیدگاه
دیدگاه ها