سرمایه‌گذاری مستغلات در شمال کشور
blog image

از جمله دلایلی که املاک به عنوان یکی از بهترین انواع سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شوند، پتانسیل جریان نقدی بالاتر است. سرمایه‌گذارانی که به گزینه‌هایی مانند خرید ویلا در شمال روی می‌آورند، دریافته‌اند که انتخاب‌هایی مانند خرید ویلا در مناطقی مانند نور و نوشهر پتانسیل درآمد بالاتر، اجاره‌های طولانی‌تر و نرخ خالی‌ماندن کمتر نسبت به سایر اشکال املاک و مستغلات را برای آن‌ها در پی خواهد داشت.

 

شروع سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات

 

املاک و مستغلات

 

در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که سرمایه‌گذاران با خرید ویلا در شمال یک راه پیش رو دارند: خرید یک ملک تجاری یا مسکونی، کسب درآمد از اجاره و امیدواری بابت افزایش قیمت ملک در طول زمان. شاید اینها مشهورترین دلایل برای افزودن املاک و مستغلات به سبد سرمایه‌گذاری باشد، اما فقط به همین موضوع ختم نمی‌شود. در واقع، در چند سال گذشته، شکل‌های جدید سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات از نظر تعداد و محبوبیت در حال افزایش است. برای سرمایه‌گذارانی که نمی‌دانند چگونه در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنند، راهکارهای مختلفی برای شروع وجود دارد.

  • خرید ملک برای اجاره این سنتی‌ترین شکل (حداقل در ظاهر) برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است. خرید ملک اجاره‌ای این پتانسیل را دارد که هم روند منظمی از کسب درآمد از مستاجران را به همراه دارد و هم اینکه نکته مثبت آن افزاش بها در طول زمان و هنگام فروش است. با این حال، خرید یک ملک اجاره‌ای اغلب به تحقیقات اولیه مفصلی پیش از خرید ملک و نیز سرمایه‌گذاری مداوم زمانی و هزینه برای نگهداری نیاز دارد. برای مثال، وقتی لوله کشی خراب می‌شود، مسئولیت مراقبت از آن بر عهده صاحبخانه است. به علاوه، هنگام خروج مستاجران، نقصان‌هایی در پرداخت وجود خواهد داشت.

  • خرید سهام در صندوق املاک و مستغلات (REIT) که به صورت عمومی معامله می‌شود. خرید و فروش املاک و مستغلات در بازارهای عمومی امکان‌پذیر است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات (REIT) که بسیاری از آن‌ها در بازار معامله می‌شوند، سهام را به سرمایه گذاران ارائه می‌دهند. سپس از این پول برای خرید و مدیریت املاک درآمدی، از ساختمان‌های اداری گرفته تا ساختمان‌های آپارتمانی و مراکز خرید استفاده می‌کنند. خرید سهام یک REIT به زمان یا دانش بسیار کمتری نسبت به خرید مستقیم ملک اجاره‌ای نیاز دارد. 

 

آیا املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری خوبی برای سال 2023 است؟ 

 

املاک شمال

 

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات از جمله خرید ویلا در شمال یا گزینه‌هایی مانند خرید ویلا در نور یا خرید ویلا در نوشهر می‌تواند راهکاری فوق العاده برای ثروت‌اندوزی در حال حاضر باشد. در نظر داشته باشید که املاک به مثابه سرمایه‌گذاری بلندمدت تلقی می‌شود، چون بازار مسکن در حال حاضر از کنترل خارج شده است. نه تنها قیمت ملک در سراسر جهان در حال افزایش است، بلکه نرخ وام مسکن به بالاترین سطح خود در تقریبا یک دهه گذشته رسیده است.

 

اجاره ویلا در شمال بهتر است یا خرید؟ 

 

ویلا در شمال

 

هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه اجاره یا داشتن خانه بهتر است وجود ندارد. پاسخ به موقعیت شخصی شما از جمله بودجه، سبک زندگی و اهداف شخصی‌تان بستگی دارد. شما باید مزایا و هزینه‌های هر کدام را بر اساس درآمد، پس‌انداز و نحوه زندگی خود بسنجید.

 

چرا باید در املاک سرمایه‌گذاری کرد؟ 

 

ویلا در شمال

 

شما می‌توانید پس از سبک و سنگین کردن مزایای مختلف خرید ویلا در شمال آن را به عنوان یک راهکار سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در نظر بگیرید. تجربه نشان داده که املاک و مستغلات می‌تواند رابطه مثبتی با تولید ناخالص داخلی (GDP) داشته باشد، به این معنی که با رشد اقتصاد، تقاضا برای املاک و مستغلات نیز افزایش می‌یابد. به طور کلی، تقاضای ثابت در مقایسه با سایر انواع سرمایه گذاری، حاکی از نوسانات کمتری در بخش املاک و مستغلات به ویژه خرید ویلا در مناطق شمالی مانند نور و نوشهر بوده است.

مناطق شمالی گزینه‌ای عالی برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری فعلی شما محسوب می‌شود. دلیل این امر به این دلیل است که املاک و مستغلات با سایر انواع سرمایه‌گذاری همبستگی پایینی دارد، بنابراین برخی از حمایت‌ها را برای سرمایه گذارانی که انواع دیگر دارایی را در اختیار دارند، ارائه خواهد نمود. انواع مختلف سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات با سطوح مختلفی از ریسک مرتبط هستند، بنابراین مطمئن شوید که استراتژی سرمایه‌گذاری مناسب برای اهداف خود را پیدا کنید.

توجه به اهرم بالقوه مرتبط با سرمایه‌گذاری در املاک نیز حائز اهمیت است. همانطور که می‌دانید فرآیند خرید ملک شامل پیش پرداخت و تامین مالی بقیه هزینه‌ها است. در نتیجه، فقط درصد کمی از قیمت ملک را از قبل پرداخت می‌کنید، اما می‌توانید کل سرمایه‌گذاری را تحت کنترل خود داشته باشید. این چنین اهرم سرمایه‌گذاری در سایر انواع سرمایه‌گذاری‌ها امکان‌پذیر نیست و همین امر می‌تواند موجب رشد بیشتر سبد سرمایه‌گذاری شما شود.

 

راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در املاک وجود دارد، اما کدام یک از دیگری بهتر است؟ پاسخ به این سوال برای سرمایه گذاران مختلف بر اساس عواملی مانند مقدار زمان و پولی که می‌خواهند صرف کنند، ریسکی که می‌خواهند بپذیرند و نوع بازدهی که به دنبال آن هستند، متفاوت خواهد بود.

 

اصول اساسی موفقیت در سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

 

  • خلاق بمانید: بهترین سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات کسانی هستند که بدانند سود بالقوه در کدام گزینه است. در بازار امروز، سرمایه‌گذاری در مستغلات به ویژه در مناطق جنگلی شمالی به ویژه خرید ویلا در نوشهر یا نور می‌تواند تامین مالی خلاق به شمار آید.

  • نسبت به گزینه‌های سرمایه‌گذاری خود آگاهی داشته باشید: سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات طبیعتاً یک بازی پرمخاطره است. هرگز سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام ندهید که به هیچ وجه از آن‌ها آگاهی ندارید. در کاری که انجام می‌دهید، آگاهی مهمترین ابزار برای موفقیت شما محسوب می‌شود.

  • از توانایی خود برای استفاده صحیح از یک استراتژی اطمینان حاصل کنید: معمولاً سرمایه گذاران املاک و مستغلات، پول خود را برای املاکی صرف می‌کنند که چندین برابر این سرمایه‌گذاری بازدهی به همراه داشته باشد. بنابراین به خاطر داشته باشید که توانایی استفاده صحیح از یک استراتژی می‌تواند بازدهی جدی داشته باشد.

  • به دنبال بازاری مطلوب باشید: یک سرمایه گذار باتجربه املاک و مستغلات، اهمیت محیط بازار سالم را درک خواهد کرد و بدیهی است که سرمایه‌گذاران نوپا باید بر این مهم تاکید داشته باشند. اگر ملکی را با وام مسکن با اقساط پلکانی خریداری کرده باشید، ممکن است خیلی هم اوضاع به نفعتان نباشد، زیرا گاهی اوقات نرخ بهره همچنان در حال افزایش است و حتی اگر توانایی پرداخت آن را نداشته باشید، در نهایت هزینه بیشتری را پرداخت خواهید کرد. در چنین شرایطی، تقاضا برای کل بازار املاک و مستغلات در مکان‌های خاص کاهش می‌یابد.

 

خرید ویلا در شمال یکی از سودآورترین سرمایه گذاری‌ها در املاک 

 

املاک شمال کشور به دلیل موقعیت مکانی از نظر گذران اوقات فراغت و شرایط آب و هوایی، با بازده سرمایه‌گذاری بالا و جریان نقدی مثبت جایگاه مهمی در بخش سرمایه‌گذاری در مستغلات دارند. با وجود این طبیعت بکر این منطقه نباید مانع از توجه به مسائل مهم دیگر از جمله امنیت شود. هنگام خرید باید به مواردی مانند مسافت تا شهر اصلی و امکانات رفاهی، امکان تفکیک سندهایی که به صورت مشاعی هستند، حفظ حریم ساختمان با دریا، کاربری زمین و معامله در دفاتر املاک معتبر و دریافت کد رهگیری را مدنظر داشته باشید.

امروزه با توجه به سبک زندگی و علایق افراد امکان خرید ویلاهای جنگلی یا ساحلی در مناطق شمالی کشور فراهم شده است که از جمله آن می‌توان به خرید ویلا در نور، خرید ویلا در نوشهر و سایر شهرهای شمالی اشاره کرد.

اگر از زمره افرادی هستید که با شلوغی مشکلی ندارید ویلاهای ساحلی می‌تواند برایتان مناسب باشد. البته نباید میزان رطوبت بیشتر به دلیل نزدیکی به دریا و نیز هزینه‌های بیشتر نگهداری ویلاها را نیز از یاد ببرید.

اما اگر هدفتان از خرید ویلا گذراندن روزهای تعطیل در آرامش و سکوت است، ویلاهای جنگلی مناسب هستند. این گونه ویلاها به طور کلی قیمت پایین‌تری نسبت به ویلاهای ساحلی دارند و در مقایسه با سایر ویلاها از مناظر جنگلی و فضای باز بیشتری برخوردار هستند.

 

خرید ویلا در شمال با چقدر پول؟ 

 

بدیهی است که محل قرارگیری ویلا، تاثیر بسیاری بر قیمت و نیز رشد قیمت آن در سال‎های آتی خواهد داشت. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی نسبت به بررسی عوامل متعدد موثر بر رشد قیمت ویلا، کیفیت محله و محیط، توسعه ساختمان‌سازی یا ویلاسازی، وضعیت ترافیک، امنیت، کاربری زمین و عواملی از این قبیل توجه کرده، به مقایسه قیمت‌ها پرداخته و در نهایت تصمیمی سنجیده بگیرید.

خط ساحلی شهرستان نور و مناظر بکر آن که از یک سو دریا و سوی دیگر جنگل را پوشش می‌دهد می‌تواند انتخاب فوق‌العاده‌ای برای خرید ویلا و سرمایه‌گذاری باشد. محدوده ساحلی این شهرستان به دلیل دسترس‌پذیری مناسب‌تر به مراکز خرید و امکانات رفاهی با اقبال بیشتری مواجه هستند.

اگر هدف از خرید ویلا گذران زمان تعطیلات است، خرید ویلاهایی که به صورت شهرکی ساخته شده‌اند به شما توصیه می‌شود، زیرا به دلیل حضور نگهبان از امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

نزدیک شدن به فصل سرما می‌تواند موقعیت مناسبی برای خرید باشد، بنابراین می‌توانید با بررسی بودجه خود و صرف وقت و زمان کافی اقدام به خرید ویلایی شیک نمایید.

از جمله مناطق شمالی دیگر که برای سرمایه‌گذاری مستغلات مناسب هستند، نوشهر است. این منطقه روستایی به دلیل محیط آرام و دوری از هیاهو یکی از گزینه‌ها برای خرید ویلا محسوب می‌شود.

 

دیدگاه ها