بهترین شهرک‌های مازندران برای خرید ویلا
blog image

شناخت بهترین شهرک‌های مازندران برای خرید ویلا کمک می‌کند تا حداکثر مطلوبیت را از سرمایه‌گذاری خود دریافت کنید.

سکونت در شهرک‌های شمالی، لطف و مزایای خاص خودش را دارد. زندگی در محیطی دنج و آرام و به دور از هیاهوی معمول شهر برای بسیاری از افراد شبیه یک رویاست. حتی اگر مسئله‌ی سکونت دائم مطرح نباشد، باز هم ممکن است ترجیح دهید که اقامتگاه تفریحی‌تان در یکی از شهرک‌های شمالی باشد. شهرک‌هایی که در عین زیبایی و آرامش، زیرساخت‌های بسیار خوبی دارند و زمینه مساعدی را برای سکونت دائم یا موقت فراهم می‌کنند

 

البته یکی از چالش‌های خرید ویلای شهرکی در مازندران، قیمت بالای ویلاهای مستقر در شهرک‌های معروف است. بااین‌حال، باید بدانید که برای خرید ویلا در مازندران، در خارج از شهرک‌ها نیز گزینه‌های خوب زیادی وجود دارند. مثلاً می‌توانید به ایده خرید ویلا در نور یا خرید ویلا در رامسر فکر کنید. با این اوصاف، ازآنجایی‌که موضوع بحث، خرید ویلای شهرکی در استان مازندران است، آن را با همین محوریت ادامه می‌دهیم. آیا شما هم به سکونت در یکی شهرک‌های معروف مازندران فکر می‌کنید؟ جهت شناسایی فهرستی از بهترین شهرک‌های مازندران برای خرید ویلا تا انتهای این مطلب با رویال تی تی همراه باشید.

 

معرفی شهرک‌های معروف مازندران برای خرید ویلا

 

۱. شهرک دریابیشه

لیست بهترین شهرک‌های مازندران برای خرید ویلا را با شهرک دریابیشه آغاز می‌کنیم. این شهرک با حدود نیم قرن سابقه، منطقه‌ای اصیل و مشهور بوده که وسعت آن حدود ۸۰ هکتار است. دریابیشه شهرکی جنگلی- ساحلی محسوب می‌شود؛ بنابراین با خرید ویلا در این شهرک می‌توانید از مزیت مجاورتِ هم‌زمان با جنگل و دریا بهره‌مند شوید.

شهرک دریابیشه در حد فاصل رویان و نوشهر واقع شده و تا جاده‌ای که این دو شهر را به یکدیگر وصل می‌کند، تنها ۱۰ کیلومتر فاصله دارد. خیابان‌های عریض و با کیفیت، محوطه ورزشی، پارک کودک و خانواده، ساحل اختصاصی، رستوران و کافی‌شاپ و ... از جمله شاخص‌ترین امکانات سخت‌افزاری این شهرک هستند.

ازآنجایی‌که دریابیشه یک شهرک قدیمی محسوب می‌شود، در محوطه آن ترکیبی از ویلاهای کلاسیک و مدرن به چشم می‌خورد. ترکیبی که به بافت معماری شهرک نمای منحصربه‌فردی بخشیده است. امنیت مثال‌زدنی، از دیگر ویژگی‌های دریابیشه به‌عنوان یکی از بهترین شهرک‌های مازندران برای خرید ویلا است.

 

دریابیشه

 

۲. شهرک خزرشهر

مگر می‌توان در فهرست بهترین شهرک‌های مازندران برای خرید ویلا نامی از شهرک خزرشهر نبرد؟ شهرکی که لذت سکونت در آن می‌تواند فصل جدیدی از تقویم زندگی شما باشد.

شهرک خزرشهر نیز یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌های مازندران بوده که تنها ۵ سال از شهرک دریابیشه جوان‌تر است. این شهرک در حد فاصل شهرهای بابلسر و فریدون‌کنار قرار گرفته و تا جاده‌ی واصل این دو شهر تنها ۶ کیلومتر فاصله دارد.

شهرک خزرشهر خود به دو بخش خزرشهر شمالی و خزرشهر جنوبی تقسیم می‌شود. بخش شمالی این شهرک ۱۲۰ هکتار و بخش جنوبی آن ۴۸۰ هکتار مساحت دارد که ۴ برابر بخش شمالی است. مهم‌ترین وجه تمایز خزرشهر شمالی از جنوبی، هم‌جواری آن با ساحل دریاست. عاملی که بر افزایش قیمت ویلا در خزرشهر شمالی بیشترین تاثیر را دارد. گران‌تر بودن ویلاها در ضلع شمالی شهرک و همین‌طور وسعت کمتر آن موجب شده که خزرشهر شمالی، منطقه‌ای دنج‌تر باشد. آنچه خزرشهر جنوبی و شمالی را به یکدیگر متصل می‌کند، یک پل کوچک است.

محوطه ورزشی، سوپرمارکت، هتل، رستوران، کافی‌شاپ و ... از جمله امکانات رفاهی خزرشهر هستند که اکثر آن‌ها در ساحل اختصاصیِ واقع در ضلع شمالی قرار دارند. ساحلی زیبا و محبوب که به «سی ساید» شهرت یافته است.

متراژ بالای قواره‌ی زمین از خصوصیات شاخص ویلاهای خزرشهر است. اکثر قواره‌ها حول ۱۰۰۰ متر می‌چرخند و بعضاً به ۱۲۰۰ متر هم می‌رسند. در خزرشهر احتمال پیدا کردن قواره کمتر از ۶۰۰ متر بسیار اندک است. متراژ بالای قواره‌ها در کنار کیفیت عمرانی و سخت‌افزاری، خزرشهر را به گران‌ترین شهرک استان تبدیل می‌کند. بنابراین اگر محدودیت مالی برایتان یک مسئله‌ نیست، خزرشهر را به‌عنوان یکی بهترین شهرک‌های مازندران برای خرید ویلا مدنظر قرار دهید.

 

۳. شهرک دریاکنار

یکی دیگر از بهترین شهرک‌های مازندران برای خرید ویلا دریاکنار است. شهرکی با حدود ۳۰۰ هکتار مساحت که با بابلسر ۵ کیلومتر فاصله دارد و یکی از لاکچری‌ترین شهرک‌های مسکونی شمال استان محسوب می‌شود. این شهرک حتی از خزرشهر و دریابیشه نیز قدیمی‌تر بوده و کلنگ آن حدود ۶۰ سال قبل به زمین خورده است.

از مجاورت با دریا و وجود امکانات سخت‌افزاریِ درجه‌یک که بگذریم، آنچه دریاکنار را به یک شهرک متمایز تبدیل می‌کند، سبک ساخت‌وساز آن است. بخش زیادی از معماری ویلاهای شهرک و حتی محوطه آزاد آن با الهام از الگوهای غربی ساخته شده. با این اوصاف عجیب نیست که قیمت زمین و ویلا در شهرک دریاکنار بسیار گران باشد.

یکی از محاسن ویلاهای این شهرک، قواره کوچک‌تر زمین آن‌هاست. بنابراین اگر به دنبال خرید ویلا در مازندران با متراژ بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ متر هستید، دریاکنار یک انتخاب عالی به شمار می‌رود. البته اگر مایل به خرید ویلاهای بزرگ‌تر با وسعت حدود ۱۰۰۰ متر هستید، کماکان می‌توانید کِیس ایده‌آلتان را در شهرک دریاشهر پیدا کنید.

 

خزرشهر

 

۴. شهرک خانه دریا

شهرک خانه دریا با مساحت تقریبی ۲۵۰ هکتاری و قدمت حدوداً ۵۰ ساله یکی دیگر از بهترین شهرک‌های مازندران برای خرید ویلا است. این شهرک که عملاً از توابع سرخرود به شمار می‌رود، در کیلومتر ۱۲ جاده سرخرود به محمودآباد واقع شده است.

قواره اغلب زمین‌هایی که ویلاهای این شهرک در آن‌ها ساخته شده، متراژ بالایی دارد. بنابراین اگر به دنبال خرید ویلا با متراژ ۶۰۰ تا ۱۴۰۰ هستید، خانه دریا گزینه ایده‌آلی برای شماست. یکی از ویژگی‌های شهرک خانه دریا این است که علاوه بر ویلا، آپارتمان‌های زیادی هم در آن ساخته شده است. آپارتمان‌هایی شیک و مدرن که بسیاری از آن‌ها رو به دریا هستند. این آپارتمان‌ها، متراژ کمتری نسبت به ویلاها دارند و گزینه‌های ارزان‌تری برای خرید ملک در خانه دریا می‌باشند. ضمناً شما می‌توانید به جای خرید از طریق اجاره‌ی ماهانه یا سالانه‌ی ویلا و آپارتمان، سکونت در یکی از بهترین شهرک‌های مازندران را تجربه کنید.

 

 خانه دریا

 

۵. شهرک فردوس رویان

فهرست بهترین شهرک‌های مازندران برای خرید ویلا را با معرفی شهرک فردوس رویان به پایان می‌رسانیم. شهرکی که شاید به اندازه ۴ شهرکی که قبلاً معرفی کردیم مشهور نباشد، ولی مطلقاً چیزی کمتر از آن‌ها ندارد. بد نیست بدانید که قدمت این شهرک از شهرک‌های دریابیشه و خزرشهر هم بیشتر است.

فردوس رویان به‌واسطه مجاورت با دریا و جنگل، یک شهرک ساحلی- جنگلی می‌باشد. این شهرک مانند خزرشهر به دو ناحیه یا ضلع شمالی و جنوبی تقسیم شده است. یک زیرگذرِ ماشین‌رو این دو ناحیه را به یکدیگر وصل می‌کند. ویلاهای مستقر در ضلع شمالی فردوس رویان، به دلیل مجاورت با دریا گران‌تر از ویلاهای مستقر در ضلع جنوبی هستند.

از میان بهترین شهرک‌های مازندران برای خرید ویلا، فردوس رویان کمترین مساحت را دارد. مساحت کل این شهرک بالغ بر ۶۰ هکتار بوده که سهم ضلع شمالی تنها ۱۷٪ است. به عبارت دیگر، ۱۰ هکتار از کل مساحت شهرک به ضلع شمالی و ۵۰ هکتار به ضلع جنوبی تخصیص یافته است. با وجود مساحت کمتر، ویلاهای ساخته در این شهرک قواره بسیار بالایی دارند. این قواره از ۱۰۰۰ متر آغاز شده و گاهی به ۲۰۰۰ متر نیز می‌رسد. بنابراین واضح است که برای خرید ویلا در فردوس رویان باید بودجه قابل‌توجهی را کنار بگذارید.

 

بهترین شهرک مازندران برای خرید ویلا از نظر شما کدام است؟

پنج شهرکی که در این مقاله درباره آن‌ها صحبت کردیم، تنها شهرک‌های مازندران برای خرید ویلا نیستند. بااین‌حال این 5 شهرک از نظر قدمت و پرستیژ جزء لاکچری‌ترین شهرک‌های تفریحی- مسکونی استان مازندران محسوب می‌شوند.

شناخت کلیِ بهترین شهرک‌های مازندران برای خرید ویلا بینش اولیه‌ی خوبی برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در شمال ایجاد می‌کند. به‌عنوان مثال حالا می‌دانید که برای خرید ویلای کوچک در شمال، شهرک دریاکنار می‌تواند آپشن مناسبی برایتان باشد. یا اگر هدفتان خرید آپارتمان ساحلی در مازندران است، شهرک خانه دریا گزینه‌های خوبی را در معرض انتخابتان می‌گذارد.

از طرف دیگر فراموش نکنیم که یک سرمایه‌گذاری مطلوب، مستلزم دسترسی به اطلاعات دقیق‌تر است. هر خریدار به لحاظ ترجیح، سلیقه و وضعیت مالی، شرایط خاص خودش را دارد. درنتیجه مشاوره و راهنمایی برای خرید ملک در شمال باید با در نظر گرفتن این معیارها انجام شود.

 

رویال تی تی با درک این واقعیت و در نظر گرفتن شرایط خاص شما، فهرستی جذاب از بهترین گزینه‌های خرید ویلا در شهرک‌های معروف مازندران را به شما پیشنهاد می‌دهد. مشاوران آژانس املاک رویال تی تی به‌ واسطه اِشراف حداکثری بر بازار املاک و دسترسی به مجموعه‌ای گسترده و به‌روز از فایل‌ها به شما کمک می‌کنند تا مطلوبیت حاصل از خرید ویلا شهرکی در مازندران را به حداکثر برسانید. برای دریافت مشاوره‌های راهگشا جهت یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه نسبت به برقراری تماس با ما اقدام فرمایید.

 

دیدگاه ها